سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چگونه از ستون مهره های خود مراقبت کنیم؟

برای کاهش احتمال آسیب بر ستون مهره ها چند پیشنهاد ارائه شده که با انجام آن بهتر می توان جلوی آسیب را گرفت.

دکتر خوانساری، متخصص فیزیوتراپیست در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: برای پیشگیری از معضلات ستون فقرات از زمان کودکی باید مراقبت ها آغاز شود که در مجموع با رعایت اصول و نکات لازم می توان از آسیب های ستون فقرات جلوگیری به عمل آورند.

وی افزود: در ابتدا شیوه نشستن در منزل، محل کار و یا اتومبیل باید به گونه ای باشد که گودي کم را پر کرده و در هنگام ایستادن توازن را بین دو پا ایجاد کرده و زمانیکه به صورت متمادی می ایستند انقباض شکمی ایجاد کرده کی شانه ها را عقب بکشید.

وی تصریح کرد: در هنگام حمل بار برای کاهش فشار روی ستون مهره ها فشار وزن به یک میزان به ستون فقرات تحمیل شده و از کیف دستی استفاده می کنند حتما بعد از گذشت چند دقیقه میان دستان خود آن را جا به جا کنید در هنگام خوابیدن باش مناسبی انتخاب کرده به طوریکه سطح آن به اندازه باشد و سر به عقب جلو رانده نشود.

وی خاطر نشان کرد: چند پیشنهاد در انتها باید اضافه شود و آن اینکه وزن خود را متعادل کنید، سعی کنید به انجام تمرینات کششی بپردازید، در انتخاب صندلی محل کار دقت کنید و سعی کنید تا حد ممکن از حمل بار سنگین جلوگیری کنید./ح
برچسب ها: ستون فقرات ، کمر ، مهره ها
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
نرگس سلطانی
۲۱:۰۰ ۱۲ آذر ۱۴۰۱
عالی بود مچکرم
نازنین زهرا کو چکی
۱۳:۵۶ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
این بهترین سایت دنیاست
الهه دمیری
۱۱:۳۲ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
اصلا خوب نیست