سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

توجه به سند جامع توسعه صادرات غيرنفتي، ضروری است

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوي گفت: يکي از موضوعات مهمي که لازم است به صورت اصولي مورد توجه قرار گيرد، سند جامع توسعه صادرات غيرنفتي است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد
علي صفرزاده در نشستي با هيئت مديره اتحاديه صادرکنندگان خراسان رضوی با بیان این مطلب گفت: سند جامع توسعه صادرات غيرنفتي استان توسط اين سازمان در سال قبل پيگيري و وظايف دستگاههاي اجرايي استان و جايگاه هرکدام از بخشها در فرآيند صادرات تبيين شد که در سال جاري بايد از طريق اتحاديه صادرکنندگان استان با توجه به رشد کمي حدود ۴۰درصدي صادرات غيرنفتي استان اجرا شود.

وي با تاکيد بر اين که صادرات، اصليترين موضوع اقتصاد مقاومتي است افزود: بسياري از دستگاهها در امر صادرات دخيل هستند و اتحاديه صادرکنندگان به عنوان حرفهايترين نهاد صادراتي بايد در اين بخش نقش اصلي را برعهده بگيرد.

وي با بيان اين که وظيفه اصلي تامين واگن براي کالاهاي صادراتي بر عهده راه آهن است افزود: در سال گذشته بيش از ۵۰جلسه در موضوع تامين واگن و حمل و نقل ريلي صادرات استان برگزار شد و اتحاديه صادرکنندگان که يک مرجع کارشناسي است بايد مدلي را به عنوان پيشنهاد براي حل معضل واگن ارائه دهد

صفرزاده تاکيد کرد: نهادهاي صادراتي و توليد بايد خودشان براساس تجربيات گذشته، صادرات ريلي را مديريت کنند.

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوي تصريح کرد: به منظور توسعه صادرات، تسهيلات ۸ درصدي در نظر گرفته شده است که بخش خصوصي بايد تخصيص اين تسهيلات را از سيستم بانکي پيگيري کند. /س

برچسب ها: سند ، جامع ، توسعه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.