سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

اختصاص بیشترین رشد کیفیت نان در کشور به زنجان

با توجه به آمار ارائه شده توسط مرکز پژوهش‌های غلات ایران، زنجان پارسال بیشترین رشد کیفیت نان را در کشور داشت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 در خصوص نحوه مدیریت شرکت غله بعد از هدفمندی یارانه‌ها گفت: در حالت کلی در چرخه‌ای که از گندم آغاز شده و به نان ختم می شود باید گفت که وظیفه شرکت غله از خرید گندم آغاز می‌شود و می‌توان ادعا کرد که شرکت غله استان در زمینه مدیریت شرایط بعد از هدفمندی یارانه‌ها پیشرو بوده است.

خالقی با اشاره به افزایش قیمت گندم افزود: یکی از نشانه‌های بارز پیشرو بودن شرکت غله در استان را می‌توان افزایش قیمت هر کیلوگرم گندم از 130 تومان در سال 81 به 420 تومان در سال 91 دانست. از سویی با نرخ 420 تومان برای هر کیلوگرم گندم، امسال حدود 372 هزار تن گندم در استان توسط شرکت غله خریداری شده است.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از دستاوردهای قابل قبول شرکت غله در استان، در بخش سیلوها قابل مشاهده است، چرا که تا سال 84 سیلوهای گندم استان دارای ظرفیتی در حدود 107 هزار تن بود که این عدد در سال 91 به 568 هزار تن خواهد رسید که این عدد، خود نشان‌گر رشد قابل توجه ظرفیت سیلو در طی سال‌های گذشته در استان است.

مدیرعامل شرکت غله ادامه داد: بعد از هدفمندی یارانه‌ها در حدود 25 تا 30 درصد در مصرف گندم استان صرفه‌جویی شده است.

خالقی خاطرنشان کرد: استان زنجان در بحث آموزش نانوایان نیز در سال 90 دارای رتبه برتر در مقطع کشوری شده است و در همین راستا حدود 2782 نفر تحت آموزش قرار گرفتند./س

برچسب ها: رشد ، کیفیت ، نان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.