سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احداث بزرگترين پارک دريايي جهان در اقيانوس آرام

بزرگترين پارک دريايي جهان در جزاير کوک به مسحتي تقريبا دو برابر مساحت فرانسه ساخته مي شود.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاري فرانسه ،همزمان با آغاز اجلاس مجمع جزاير اقيانوس آرام در جزاير کوک ، مقامات اين کشور کوچک جزيره اي از ايجاد بزرگترين پارک دريايي در جهان به مساحتي تقريبا دو برابر مساحت کشور فرانسه خبر دادند .
" هنري پونا" نخست وزير جزاير کوک در اين نشست اعلام کرد اين پارک دريايي به مساحت يک ميليون و شصت و پنج هزار کيلومتر مربع ،‌ بزرگترين منطقه در جهان محسوب مي شود که تاکنون  به منظور حفاظت از منابع طبيعي در دريا و مديريت اين منابع ايجاد شده است .
وي افزود حفاظت از ذخاير دريايي و منابع آبزيان در اقيانوس آرام ، به عنوان يکي از اکوسيستم هاي دريايي باقيمانده در جهان ، خدمتي است که جزاير کوک نه فقط براي مردم خود بلکه براي بشريت انجام  مي دهد .
 ايجاد اين پارک دريايي چارچوب لازم را به منظور ارتقاي توسعه پايدار و توازن رشد اقتصادي در بخشهايي مانند جهانگردي ، گردشگري ، شيلات و بهره برداري از منابع اعماق درياها و در عين حال حفظ تنوع زيست محيطي در اقيانوس فراهم مي آورد.
استراليا نيز در ماه ژوئن از ايجاد شبکه اي از پارکهاي دريايي جمعا به مساحت سه ميليون و يکصد هزار کيلومتر مربع خبر داده بود ولي اين مناطق بيشتر به اطراف خطوط ساحلي بزرگ اين کشور محدود مي شوند .    
ولي منطقه حفاظت شده دريايي جديد اعلام شده از سوي جزاير کوک  بزرگترين پارک دريايي يکپارچه در جهان محسوب مي شود و کل آبهاي جنوبي اين کشور را در بر مي گيرد .
برچسب ها: پارک ، دریا ، اقیانوس ، آرام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.