سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چرایی حمایت سپاه "المهدی" از بشار اسد

"حاکم الزاملی" نماینده پارلمان عراق، قصد دارد دوباره سپاه المهدی (عج) را با توجه به خطری که تندروهای سوریه در صورت سرنگونی نظام اسد می‌تواند برای عراق داشته باشد، فعال کند. خطر وهابیون تندرو برای عراق همانند خطر اسرائیل و آمریکاست، چرا که هدف آنها ویرانی تمدن عربی از داخل است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، مهند حامد، بسیجی دانشجوی علوم سیاسی دانشگاه تهران در وبلاگش شیعه سیاسی در آخرین یادداشت خود به سپاه المهدی و حمایت از بشار اسد پرداخته و نوشته است؛

مسابقات المپیک، پررنگ کردن فروش فیلم، پناهندگی جولیان آسانژ به سفارت اکوادور در لندن و ... ، از جمله برنامه‌هایی است که غربی‌ها با ساختن آنها در صدد آن هستند که افکار عمومی را به این گونه مسایل مشغول کرده و همزمان اهداف چپاول‌گرانه خود را انجام دهند.

جبهه استکبار جهانی، با محوریت آمریکا و وابستگانش در منطقه، تلاش داشت تا با افزایش فشارهای همه جانبه، حکومت بشار اسد را ساقط کند.

شورشیان سوریه در چند هفته گذشته با مستقر شدن در اطراف دمشق، حملاتی پراکنده به مردم و اماکن عمومی این شهر انجام دادند که یکی از حملات تروریستی انجام شده، هدف قرار دادن حرم مطهر حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) بود، که طی آن امام جماعت حرم حضرت رقیه (س) به شهادت رسید.

بیش از این مفتی‌های سلفی تندرو باهدف ایجاد فتنه و جنگ مذهبی با صدور فتواهایی قتل شیعیان سوریه و هتک حرمتِ زنانشان را مباح دانستند. همچنین بعضی از آنها از جمله شیخ عائق القرنی و شيخ صالح اللحيدان از وهابیون به نام با صدور فتواهایی جداگانه قتل بشار اسد را واجب دانستند و اعلام کردند قتل بشار از مبارزه با صهیونیست ها هم واجب تر است.



اما در قبال حملات گروه‌های مسلح، شاهد موضع گیری قاطع ارتش سوریه؛ سرکوب اغتشاشگران و  بازگرداندن امنیت و آسایش به شهرهای این کشور هستیم. با این وجود گروه‌های مسلح که اکثرا دارای هویت های لیبیایی، تونسی، الجزایری و دیگر ملیت‌های غیر سوری هستند، در ماه گذشته طی اقدامی انتحاری توانستند مقر شورای امنیت را در دمشق منفجر کنند که در این انفجار چند تن از سران اصلی و به نام حکومت بشار اسد به شهادت رسیدند.



به گمان رسانه‌های غربی ، سرنگونی حکومت سوریه نزدیک بوده و بشار اسد در حال دست و پا زدن پیش از مرگ خود است، اما از جمله نکاتی که در معادلاتشان مغفول مانده، این است که تصور می‌کنند بشار اسد همه توانایی خود را به عرصه نبرد آورده و اگر قدرت‌  حاضر در صحنه را شکست دهند، خط اول مقاومت فرو می‌ریزد. اما بنا بر شواهد و قرائن موجود، سوریه به عنوان عضوی از جبهه مقاومت در منطقه، هنوز هیچ یک از حامیان خارجی خود را درگیر حل بحران نظامی داخلی خود دخیل نکرده است.

برای مثال در ماه گذشته "حاکم الزاملی" نماینده پارلمان عراق و عضو جریان صدر از آغاز به کار مجدد سپاه المهدی (عج) خبر داد و گفت: مقتدی صدر نگران سرنگونی نظام بشار اسد و به قدرت رسیدن جریان سلفی و تندرو است و آن را خطری بزرگ برای آینده عراق و منطقه می‌داند.

وی قصد دارد دوباره سپاه المهدی (عج) را با توجه به خطری که تندروهای سوریه در صورت سرنگونی نظام اسد می‌تواند برای عراق داشته باشد، فعال کند. خطر وهابیون تندرو برای عراق همانند خطر اسرائیل و آمریکاست، چرا که هدف آنها ویرانی تمدن عربی از داخل است.



سپاه المهدی (عج) در سال 2005 طی اختلافی که با حکومت مرکزی عراق(در زمان نخست وزیری نوری المالکی) پیدا کرد، درگیری نظامی در بصره بین نیروهای ارتش حکومت مرکزی و سپاه المهدی درگرفت، که ارتش عراق – آموزش دیده نیروهای خاص آمریکایی بوده و مجهز به انواع سلاح‌های پیشرفته بودند- از سرکوب کردن سپاه المهدی ناکام ماند و در نهایت با وساطت یکی از سرداران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این مشکل حل شده و درگیری‌ها پایان یافت.

حال این گروه شبهه نظامی، به عنوان یکی از ده‌ها گروه‌های مسلح عضو جریان مقاومت اسلامی در منطقه، آمادگی خود را برای حمایت از حکومت بشار اسد اعلام کرده است. غیر از سپاه المهدی، حزب الله لبنان که امتحان موفقیت آمیز خود را در مقابل ارتش چهارم جهان به خوبی پس داد، مکررا از سوریه اعلام حمایت کرده است.

کافیست با به خطر افتادن وضعیت سوریه و شدید شدن بحران این کشور و احتمال سقوط بشار اسد، سپاه المهدی (عج) به کشور هم مرز خود و حامی و یکی از مسببین فتنه و درگیری در سوریه، یعنی عربستان سعودی حمله کرده و پالایشگاه‌های نفت این کشور را منفجر کند.

قطعا همزمان با تحریم نفت جمهوری اسلامی از طرف ایالات متحده آمریکا و بخشی از اتحادیه اروپا، وضعیتی را برا تحریم کنندگان به وجود خواهد آورد که حتی در رؤیا نیز از تصور آن عاجزند.

این گروه ها ، نه یک دولت عضو سازمان ملل، بلکه تنها یک حزب مردمی و گروه شبه نظامی هستند، که مجامع بین المللی نمی‎توانند به آسانی آنها را تحت فشار قرار دهند، به همین دلیل به راحتی می‌توانند اقدامات مد نظر خود را انجام داده و برای مقابله  و "سرکوب" مخالفان دولت بشار اسد، برنامه ریزی و اقدامات لازم را انجام دهند.

لازم به ذکر است سپاه المهدی (عج) به رهبری سید مقتدی صدر تنها یکی از چندین گروه شبهه نظامی هم‌سو با جریان مقاومت در منطقه و جهان است.

هم اکنون تعداد زیادی گروه‌های مردمی شبه نظامی تشکیل شده‌اند که بسیاری‌ از آنها هنوز تشکیلات و نام خود را اعلام نکرده‌اند و در موقعیتی که لازم باشد، اعلام موجودیت کرده و مبارزه را شروع خواهند کرد. مبارزه‌ای که آمریکا، رژیم صهیونیستی و متحدان‌شان نخواهند دانست این حملات از کجا و از طرف چه کسی انجام می‌شود و دنیا برایشان جهنم خواهد شد.

تنها بعد از هر ضربه، حیرت زده، انگشت اتهام را به سمت نیروی قدس و حزب الله لبنان می‌گیرند، در صورتی که نمی‌دانند با توجه به گرایش مردم جهان به جمهوری اسلامی، دیگر زمان اقدام مستقیم نیروی قدس و حزب الله لبنان گذشته و اکنون مردم به صورت خودجوش نیروهای دشمن را نابود می‌کنند.
برچسب ها: المهدی ، بشار اسد ، وبلاگ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.