سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

خشكسالی 24 روستای ساوه را با كمبود آب مواجه كرده است

رییس شركت آب و فاضلاب روستایی ساوه گفت: خشكسالی های متوالی 24 روستای این شهرستان را با كمبود آب مواجه كرده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک قنبری افزود: هم اكنون آب رسانی به 10 مورد از این روستاها كه بیشتر آنها تحت پوشش شركت آب و فاضلاب روستایی نیستند به صورت سیار و با تانكر انجام می شود.

وی بیان كرد: خشكسالی و كمبود منابع آب توام با فرسودگی شبكه در روستاهای این شهرستان موجب افزایش هزینه ها برای تامین آب مورد نیاز روستاها شده است.

وی اظهار داشت: سال گذشته حدود 30 میلیارد ریال اعتبار از بخش های مختلف برای تامین آب روستاهای این شهرستان اختصاص یافت كه حدود 10 میلیارد ریال بیش از مبلغ تخصیصی برای آبرسانی به این روستاها هزینه شد.

قنبری ادامه داد: اعتبار درخواستی این شركت برای تامین آب روستاهای ساوه از محل اعتبارات این شهرستان در سالجاری 32 میلیارد ریال بود كه حدود 11 میلیارد ریال آن مورد موافقت قرار گرفته است.

وی گفت: با توجه به خشكسالی های اخیر وضعیت منابع آب نسبت به سال گذشته شرایط بهتری ندارد، اما برای رفع كمبود احتمالی آب مورد نیاز در روستاهای این شهرستان تدابیری اندیشیده شده است.

شهرستان ساوه دارای 180 روستا است كه 92 روستای آن با بیش از 15هزار مشترك تحت پوشش شركت آب و فاضلاب روستایی قرار دارند ./س

برچسب ها: خشکسالی ، روستا ، ساوه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.