سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/

نمايشگاه کتاب از مولفه هاي اساسي براي مقابله با جنگ نرم است

مدير کل تبليغات اسلامي خراسان شمالي گفت: نمايشگاه کتاب از مولفه هاي اساسي براي مقابله با جنگ نرم است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگار بجنورد؛ حجت الاسلام زين العابدين روحاني نيا در آستانه برپايي هفتمين نمايشگاه کتاب در استان افزود: كتاب و كتابخواني ، چراغ هدايت ، غذاي روح و ابزار بصيرت و دانايي انسان است.

وي با بيان اينکه راه اندازي نمايشگاه کتاب موجب فراهم شدن دسترسي آسان مردم به کتاب هاي مختلف مي شود افزود:اين رويداد فرهنگي نقش بسزايي در توسعه و ترويج فرهنگ کتاب و کتابخواني دارد.

وي با اشاره به آيات و رواياتي در خصوص اهميت کتابخواني اظهار داشت:کتاب از عوامل بسيار موثر در انتقال و تشريح آموزه هاي ديني به شمار مي رود.

وي با اشاره به اهميت برگزاري نمايشگاه کتاب در استانها بعنوان يکي از بهترين ابزارها براي ترويج فرهنگ کتاب‌خواني گفت: يکي از مؤلفه‌هاي اساسي براي مقابله جنگ نرم و نقد و ارزيابي آن برگزاري نمايشگاه‌هاي کتاب است.

وي با اشاره به اهميت رواج سير مطالعاتي، اظهارکرد: يکي از اقداماتي که مي‌تواند کتاب را به منظر همگان ببرد و در عين حال خواص نيز از آن بهر‌ه‌مند شوند، سير مطالعاتي است.

وي درباره داشتن برنامه و تبيين سير مطالعاتي و جهت دادن به کتابخواني ادامه داد: آماده‌سازي بسترهاي لازم براي کتابخواني و افزايش ويترين کتاب در قالب‌هاي برگزاري نمايشگاه‌هاي تخصصي و موضوعي و فصلي و مناسبتي از مهمترين راهکارهابراي تبيين سير مطالعاتي است.

وي ضمن تأکيد بر اهميت کتاب و نقش کتاب‌خواني افزود: مسئولان بايد براي تقويت بنيه سياسي، اجتماعي و فرهنگي، و شکوفايي استعدادهاي جامعه حمايت‌هاي خود را براي همه عوامل و دست‌اندرکاران حوزه کتاب و نشر وارد کنند.

هفتمين نمايشگاه کتاب از7الي13شهريور ماه در محل دائمي نمايشگاههاي بين المللي خراسان شمالي برای بازدید علاقه مندان دایر است./س

برچسب ها: کتاب ، مقابله ، جنگ نرم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.