سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تأکيد فاروق الشرع بر لزوم حضور ايران در مذاکرات درباره سوريه

فاروق الشرع، معاون رییس جمهوری سوریه تأکيد کرد که هرگونه کنار گذاشتن ایران از گفتگوها یا تلاش های بین المللی برای پایان دادن به بحران سوریه، "خطا و اشتباه" است و نمی توان بدون ایران به راه حل باثبات وطولانی مدت رسید.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ، الشرع در گفتگو با روزنامه "الوطن" گفت: برخی کشورها (بدون اشاره به نام آمریکا) فکر می کنند بدون ایران می توان مسئله و بحران سیاسی فعلی را حل کرد در حالی که هرگونه تفکر به رسیدن به راهی بدون ایران، خطا و اشتباهی سیاسی خواهد بود.
 
وی مقایسه ای در این امر با اشاره به مسئله اعراب و اسرائیل داشته و گفته: راه حل حذفی (ایران) مثل این می ماند که بدون آمریکا نمی توانیم به هیچ راه حل صلح آمیزی در مسئله صلح میان اعراب و اسرائیل داشته باشیم.
 
فاروق الشرع از دولت های غربی حاضر در شورای امنیت سازمان ملل، خواسته است که روی طرح هایی کار کنند که بتوان بر اساس آن میان دولت و مخالفان سوریه، ارتباط زد و گفتگویی ملی داشت.
 
در هفته جاری علاء‌الدین بروجردی، عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس ایران، نیز سفری به سوریه داشت و تقریبا با تمامی مقام‌های عالی‌رتبه در حکومت بشار اسد، از جمله خود او، دیدار و گفتگو کرد و امنیت سوریه را امنیت ایران دانست.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.