سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اين خبر در حال تکميل است:

آخرين اخبار از تحولات خارجي اجلاس تهران/ وال استريت ژورنال: ايران با برگزاري اجلاسي به اين عظمت، غرب را کيش و مات کرد

برگزاري نشست کشورهاي عضو جنبش عدم تعهد(نم) در تهران، بعنوان يک رويداد تاريخي حواشي ها، اخبار و تحليل هاي متعدد و متفاوتي دارد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ،

** وال استريت ژورنال: ايران با برگزاري اجلاسي به اين عظمت، غرب را کيش و مات کرد
روزنامه وال استريت ژورنال در مقاله اي اذعان کرد: ايران با برگزاري اجلاس غيرمتعهدها، غرب را شکست داد.

در اين مقاله آمده است: ايران با برگزاري اجلاسي با اين عظمت، بر غرب پيروز مي شود چرا که آمريکا با حضور و مشارکت بسياري از کشورها مخالف بوده است. 
ويکتوريا نولاند سخنگوي وزارت خارجه آمريکا پيش از نشست گفته بود مقامات نبايد به اين سفر بروند. 
اسرائيل نيز بسيار تلاش کرده بود تا از سفر بان کي مون به تهران جلوگيري کند. 
اجلاس شانزدهم سران جنبش عدم تعهد در شهریورماه از تاریخ پنجم تا دهم شهریوردر سه سطح کارشناسان ارشد، وزرای خارجه و سران کشورهای جنبش در حال برگزاری است.

** اشترن آلمان: ايران تلاش هاي غرب براي منزوي كردنش را نقش بر آب كرد
مجله اشترن آلمان در مقاله اي، تاكيد كرد؛ تهران با برگزاري باشكوه اجلاس نم، تمام تلاش هاي غرب براي منزوي كردنش را شكست داد و بي تاثير بودن تحريم را به اثبات رساند.

از روز پنج شنبه ايران رسما شاهد برگزاري يكي از بزرگترين نشست هاي بين المللي جهان است. 
اين در حالي است كه غرب تاكنون در تلاش بود كه تهران را به بهانه فعاليت هاي هسته اي اش، تحت تحريم هاي شديد قرار دهد. 
در اين اجلاس، 120 كشور عضو جنبش عدم تعهد حضور دارند كه نشان دهنده اهميت بالاي آن است و شكست تحريم هاي ضد ايراني محسوب مي شود. 
از سوي ديگر، بان كي مون دبيركل سازمان ملل هم علي رغم فشارهاي اسرائيل و آمريكا وارد تهران شد. 
سفر مرسي به تهران و از سر گيري روابط ايران و مصر بعد از سالها نيز از نكات برجسته ديگر برگزاري اين اجلاس است. 
اشترن در ادامه گزارش خود آورد؛ ايران نشست غير متعهدها را در حد عالي برگزار كرد. 
تدابير امنيتي بالايي براي حفظ امنيتي اين اجلاس در ايران برقرار است. 
در پايان اين گزارش آمده است؛ با رياست ايران بر جنبش غير متعهدها دست ايران براي مقابله با نشانه هاي غرب و بر ضد آن بازتر شده و امكان دور زدن تحريم ها افزايش خواهد يافت.

وزير خارجه سودان:
** تشكيل جنبش عدم تعهد پاسخي به سلطه طلبي غرب بود

وزير خارجه سودان تشكيل جنبش عدم تعهد را پاسخي به سلطه طلبي هاي غرب براي تسلط بر جهان سوم دانست.

پايگاه خبري الانتقاد لبنان گزارش داد علي احمد كرتي وزير خارجه سودان كه براي شركت در اجلاس عدم تعهد در تهران به سر مي برد اين اجلاس را به دليل مشاركت كشورهاي متعدد داراي اهميت بسيار دانست.
وي ابراز اميداوري كرد كه اين اجلاس نتايج سازنده به دنبال داشته باشد.
وي در گفتگو با خبرنگاران در مورد دليل شكل گيري جنبش عدم تعهد گفت: يكي از دلايل تشكيل جنبش اهميت نشان دادن كشورهاي غربي به جهان سوم است.
وي افزود: كشورهاي غربي همواره خواهان تسلط بر جهان سوم بودند و تشكيل جنبش عدم تعهد پاسخ مناسبي به اقدامات سلطه طلبانه غربي ها بود.

** ميشل سليمان امروز وارد تهران مي‌شود 
رئيس جمهور لبنان به همراه نخست وزير اين كشور براي شركت در اجلاس عدم تعهد امروز وارد تهران مي شود.

روزنامه النهار لبنان گزارش داد: ميشل سليمان رئيس جمهور لبنان امروز چهارشنبه براي حضور در اجلاس سران عدم تعهد وارد تهران مي شود.
اين اجلاس پنج شنبه و جمعه اين هفته برگزار مي شود.
بر اساس گزارش اين روزنامه سليمان در اين اجلاس سخنراني نخواهد كرد اما ممكن است در صورت بررسي مسائل لبنان اين كار را انجام دهد.
رئيس جمهور لبنان با هواپيماي اختصاصي و به همراه سمير مقبل نخست وزير اين كشور به تهران مي رود.
عدنان منصور وزير خارجه لبنان براي شركت در اجلاس عدم تعهد هم اكنون در تهران به سر مي برد.

مشاور سياسي رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين:
**سفر محمود عباس به ايران، همكاريها ميان ايران و فلسطين را گسترش مي‌دهد

"نمر حماد" مشاور سياسي رئيس تشكيلات خودگردان فلسطيني، اعلام كرد؛محمود عباس با سفر خود به ايران و حضور خود در نشست غير متعهدها و ديدار با مقامات اين كشور، باعث گسترش همكاري و تحكيم روابط بين دو كشور ايران و فلسطين مي شود.

حماد افزود: اجلاس سران جنبش عدم تعهد كه در تهران برگزار مي شود، يك كنفرانس جهاني است كه همه كشورهاي عضو آن از ملت فلسطين دفاع مي كنند و خواهان پيگيري مسئله فلسطين در مجامع جهاني هستند.
 
وي با بيان اينكه حمايت كشورهاي عضو گروه نم باعث مي شود كه مسئله عضويت دائم فلسطين در مجمع عمومي سازمان ملل متحد مطرح شود، تاثيرگذاري شانزدهمين نشست غير متعهدها در تهران را بر سرنوشت فلسطين مهم ارزيابي كرد.
 
گفتني است؛ محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان فلسطيني، در راس هيئت فلسطيني در اجلاس تهران حضور مي يابد.


** نيويورک تايمز: سفر بان کي مون برگ برنده اي براي ايران است
نيويورک تايمز نوشت: اجلاس جنبش عدم تعهد و بويژه سفر دبير کل سازمان ملل بيانگر ناکامي سياست هاي آمريکا عليه ايران است.

اين روزنامه چاپ آمريکا نوشت: دولت اوباما کماکان ادعا مي‌کند که زمان و فرصت مناسب براي اعمال ديپلماسي موجود است اما بسياري از کارشناسان مي‌گويند با توجه به فعاليت‌هاي هسته‌اي افزايش يافته از سوي ايران، نمي‌توان انتظار بهبود اوضاع را داشت مگر آن که اقدامي جدي صورت بگيرد. 
اين روزنامه ادعا کرد نتانياهو نيز مي‌خواهد پيش از مشخص شدن نتيجه انتخابات رياست جمهوري در آمريکا ، اوباما را به شدت تحت فشار قرار دهد تا دست به اقدامي جدي در قبال ايران بزند. 
فشارهاي اقتصادي و سياسي پياپي عليه ايران تاکنون سبب بروز نتايج دلخواه و مطلوب نشده است و اجلاس کشورهاي جنبش عدم تعهد و شرکت رهبران جهان بيانگر ناکامي سياست‌هاي دولت اوباما و ادعاي آن مبني بر انزواي ايران به لحاظ سياسي و اقتصادي است. 
به نوشته نيويورک تايمز ؛ از همه بدتر اين که سفر بان کي مون دبيرکل سازمان ملل متحد برگ برنده بزرگي را به دست ايران داده است. 
اجلاس تهران بهترين فرصت را به ايران داده است که از برنامه هسته‌اي خود دفاع کند.


گلوبال ریسرچ:
** اجلاس نم اعتبار ایران در سطح بین‌المللی را افزایش داده است

پایگاه خبري-تحليلي "گلوبال ریسرچ" نوشت: اجلاس نم اعتبار ایران در سطح بین‌المللی را افزایش داده است.

اين پایگاه آمریکایی نوشت: اجلاس شانزدهم سران جنبش عدم تعهد در شهریورماه از تاریخ پنجم تا دهم شهریوردر سه سطح کارشناسان ارشد، وزرای خارجه و سران کشورهای جنبش در حال برگزاری است. 
بدون شک حضور سران کشورهای جهان در اجلاس غیر متعهد‌ها در تهران اعتبار و موقعیت ایران در سطح بین‌المللی را افزایش داده و نفود این کشور در عرصه بین‌المللی را بیش از پیش می‌کند. 
برگزاری این اجلاس در تهران نشان از جایگاه ایران در مناسبات و معادلات جهانی و بین المللی دارد و می‌تواند فرصتی برای افزایش مناسبات تجاری و اقتصادی ایران با کشورهای عضو این جنبش از یک سو و رایزنی‌ها و گفتگوهای سیاسی از سوی دیگر به شمار رود.


**
نبيل العربي: برگزاري اجلاس نم در تهران مهم است زيرا ايران كشوري مهم است
دبيرکل اتحاديه عرب تشکيل نشست سران جنبش غير متعهدها در تهران را به دليل مهم بودن ايران داراي اهميت بسيار زيادي دانست.

العربي در گفتگو با شبكه العالم در قاهره گفت: اتحاديه عرب تلاشهايش را براي حل و فصل بحران سوريه به کار گرفت اما شوراي امنيت سازمان ملل متحد مسئول شکست اين تلاشهاست.
العربي افزود: جنبش عدم تعهد متشکل از مجموعه اي از کشورهاست که در تلاشند قواعد روابط بين الملل را تغيير دهند تا توازن و عدالت ايجاد شود و براي کشورها نيز فرصتي به وجود آيد تا در روابط با آنان با مساوات و برابري رفتار شود. تشکيل اين نشست در تهران يک موضوع بسيار مهم است زيرا ايران يک کشور مهم است که در اين جنبش براي خودش، تاريخي دارد.
العربي اضافه كرد: ناکامي در سوريه نيز منشأش جامعه بين المللي و شوراي امنيت سازمان ملل متحد است و منشأش اين ناکامي اتحاديه عرب نيست. اتحاديه عرب يک سازمان منطقه اي است که آنچه در توان داشته انجام داده است و موضوع را به سازمان اصلي (سازمان ملل) که مسئول حفظ صلح و امنيت در سراسر جهان است ارجاع داد و شوراي امنيت نيز تاکنون شکست خورده است.

الصباح عراق گزارش داد:
** نوري مالكي امروز به تهران مي‌آيد

روزنامه الصباح عراق، نوشت؛ امروز نوري المالكي براي حضور در اجلاس جنبش عدم تعهد، وارد تهران مي شود.

"نوري المالكي" كه با دعوت رسمي رئيس جمهور كشورمان در نشست غير متعهدها حاضر مي شود، رياست هيئت عراقي را در دو روز پاياني نشست برعهده دارد. 
همچنين؛ نوري المالكي در سفر به ايران، با برخي از مقامات بلندپايه كشورمان نيز ديدار مي كند. 
گفتني است؛ قرار بود پيش از اين جلال طالباني رئيس جمهور عراق در اجلاس سران جنبش عدم تعهد حضور يابد كه به دليل سفر به آلمان براي درمان، هم اكنون در آن كشور دوران نقاهت را مي گذراند. 
لازم به ذكر است كه تاكنون از طرف عراق، "هوشيار زيباري" به عنوان نماينده اين كشور در اجلاس تهران در سطح وزراي امور خارجه حضور داشته است.


شبكه الميادين:
** درخواست گفتگو ميان آمريكا و سوريه در پيش نويس بيانيه پاياني اجلاس غيرمتعهدها

پيش نويس بيانيه پاياني که وزراي خارجه کشورهاي عضو  جنبش غيرمتعهدها آن را تهيه کرده اند خواستار تلاش همه طرف ها براي تسهيل ماموريت اخضر ابراهيمي فرستاده سازمان ملل و نيز اجازه ارسال کمک هاي انساني به سوريه شد.

حمد محسن خبرنگار الميادين در گزارشي در اين باره با اشاره به اين که اولين نشست وزراي خارجه کشورهاي عضو جنبش غيرمتعهدها کمتر از يک ساعت به طول انجاميد افزود: در اين نشست ايران رياست اجلاس را از مصر تحويل گرفت و پس از پايان نشست ارسال پيام هاي سياسي منطقه اي آغاز شد.
فيصل المقداد معاون وزير امور خارجه سوريه به خبرنگاران گفت: ترکيه عضو جنبش غيرمتعهدها نيست بلکه عضو ناتو و نماينده اين سازمان عليه منافع و ملتهاي عربي است و از تروريسم عليه سوريه حمايت مي کند. در صورتي که ترکيه به حمايت خود از تروريست ها ادامه دهد بايد در فهرست کشورهاي حامي تروريسم قرار گيرد زيرا اين اقدامات نه تنها سوريه بلکه همه کشورها از جمله ترکيه را تهديد مي کند.
در ادامه گزارش آمده است: ترکيه يکي از وزراي خود را به اجلاس تهران اعزام مي کند ولي هنوز اين وزير را تعيين نکرده است.
مجتبي فردوسي معاون وزير خارجه ايران به خبرنگاران گفت: پيشنهاد محمد مرسي رئيس جمهور مصر براي تشکيل کميته اي چهارجانبه از ترکيه، مصر، ايران و عربستان با استقبال ايران روبرو شده است بخصوص که اين کشورها امکاناتي دارند که به حل مسالمت آميز بحران کمک مي کند.
در ادامه گزارش آمده است: منطقه به خط آتش سياسي و امنيتي تبديل شده است و همه تلاش ها در اين جهت است که سطح راه حل ها در مقابل سطح تنش ها افزايش پيدا کند. بر اساس بيانيه پاياني اجلاس فقط اسرائيل است که همه کشورها درباره محکوميت اقدامات اشغالگرانه و جنايات آن با يکديگر توافق نظر دارند.

 
شبکه تصويري نيوزواي:
** برغم فشارهاي آمريکا و اسرائيل، استقبال از اجلاس تهران چشمگير بود

شبکه تصويري نيوزواي گزارش داد: به رغم فشارهاي آمريکا و اسرائيل، کشورهاي زيادي در اجلاس جنبش نم در تهران شرکت کرده اند.

شبکه نيوزواي اعلام کرد: شانزدهمين اجلاس جنبش نم از روز دوشنبه در تهران شروع شده است. هيات هايي از بيش از 100 کشور جهان در اين نشست درباره بحران سوريه، خلع سلاح هسته اي  و مسائل جهاني حقوق بشر گفتگو خواهند کرد.
 
جنبش نم در سال 1961 با شعار عدم وابستگي به بلوک هاي شرق و غرب تاسيس شد. بسياري از اعضاي اين جنبش از کشورهاي در حال توسعه هستند. غرب مدعي است که جنبش نم بعد از فروپاشي شوروي، اهميت خود را از دست داده است. اما  اين جنبش هنوز 120 عضو دارد و متشکل از کشورهايي است که به هيچ قدرتي در دنيا وابسته نيستند.
 
ميزباني ايران در اين اجلاس توطئه هاي شوم غرب براي منزوي کردن ايران را خنثي کرده است.
 
دولت باراک اوباما  اوايل اين ماه ناخرسندي خود را از ميزباني ايران ابراز کرده  و تهران را براي برگزاري اجلاس نم نامناسب خوانده بود. اما به رغم فشارهاي آمريکا و اسرائيل، دبير کل سازمان ملل و سران 50 کشور در نشست تهران شرکت کرده اند.
 
نشريه فارن پاليسي نيز در توصيفي از جنبش نم از آمريکا خواسته است اين جنبش را جدي بگيرد. اين نشريه نوشته است: جنبش نم در 50 سال گذشته بيانگر تمايل کشورهاي نوظهور دنيا براي کسب استقلال سياسي در اين دنيا بوده است.

** عمر البشير امروز وارد تهران مي‌شود

عمر البشير براي شركت در اجلاس سران عدم تعهد امروز وارد تهران مي شود.

خبرگزاري رسمي مصر ( آ.ش.آ ) اعلام کرد، عمر البشير رئيس جمهور سودان امروز چهارشنبه براي شركت در اجلاس سران عدم تعهد وارد تهران مي شود.
"بكري حسن" صالح وزير رياست جمهوري سودان عمر البشير را در اين سفر همراهي مي كند.
علي كرتي وزير خارجه اين كشور نيز براي شركت در نشست وزراي خارجه عدم تعهد هم اكنون در تهران به سر مي برد.
در شانزدهمين اجلاس سران عدم تعهد كه پنج شنبه و جمعه اين هفته در تهران برگزار مي شود، نمايندگاني از 120 كشور جهان و نيز بان كي مون دبير كل سازمان ملل متحد حضور خواهند داشت.

 
سردبیر مجله "دموکراسی" مصر:
** اجلاس تهران توطئه "انزواي ايران" از سوي آمريكا را ناكام گذاشت

کارشناس مرکز تحقیقاتی الاهرام و سردبیر مجله دموکراسی چاپ مصر گفت: برگزاری اجلاس تهران و حضور گسترده مقام ها و سران عضو جنبش غیر متعهدها، تلاش های آمریکا برای منزوی کردن ایران را ناکام گذاشت.

"بشیر عبدالفتاح" در مصاحبه با این شبکه تصریح کرد: برگزاری اجلاس جنبش غیر متعهدها با این حجم حضور سران کشورهای عضو درتهران، سیاست منزوی کردن ایران را بی تأثیر کرده است سیاستی که آمریکا در هفته ها و ماه های اخیر به شدت به دنبال پیشبرد آن بود.
وی خاطرنشان کرد که آمریکا در صدد متوقف کردن فعالیت های هسته ای ایران از طریق منزوی کردن تهران است.
کارشناس مصری با اشاره به اینکه آمریکا و اسرائیل مدعی هستند که فعالیت های هسته ای ایران نظامی است، افزود: این درحالی است که فعالیت های هسته ای این کشور غیرنظامی بوده و تاکنون هیچ دلیلی مبنی بر نظامی بودن آن ارائه نشده است.
 عبدالفتاح با بیان این که آمریکا و اسرائیل عامل تیرگی روابط قاهره و تهران هستند، افزود: اجلاس تهران باعث تقویت نقش منطقه ای ایران خواهد شد نقشی که آمریکا و اسرائیل درپی کم رنگ کردن آن هستند.
این کارشناس با تاکید براینکه اجلاس جنبش غیر متعهدها در تهران به علل بسیاری دارای اهمیت خاص است ، خاطرنشان کرد : نظام جهانی هم اکنون در حال تغییر است و ما با نظام جدیدی مواجه هستیم که در حال شکل گیری است. 
وی افزود: آمریکا در این بحبوحه تلاش می کند که نظام جهانی جدید را تحت سیطره خود درآورد ولی جنبش عدم تعهد با قدمت بیش از 60 ساله خود نیز نشان داد که خواستار مشارکت موثر در شکل گیری نظام جهانی جدید به موازات قدرت های بزرگ است. 
عبدالفتاح گفت: یکی دیگر از علل اهمیت اجلاس تهران طرح همکاری است که بیانگر خواست جنبش عدم تعهد در تشکیل نظام جهانی مشارکت و خارج کردن این نظام از سیطره قدرت های بزرگ است. 
این کارشناس مصری اظهار داشت: آمریکا از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی مجدانه تلاش می کند که نظام جهانی را تحت سیطره خود درآورد. 
وی گفت: واشنگتن در همین زمینه در تلاش است برخی کشورهای در حال توسعه از جمله اعضای جنبش عدم تعهد را با سیاست خود مبنی بر سیطره بر جهان همراه کند.


 
کارشناس آمريکايي:
** نقش موثر ايران در منطقه و جهان نقشه انزواي آن را از سوي آمريکا نقش بر آب مي کند

" لوران وايت "در مصاحبه با اين شبكه با اشاره به اين كه جهان امروز به چند قطب تبديل شده است، تصريح كرد: نزديكي روابط ايران و مصر برخلاف خواست عربستان و آمريكا درحال شكل گيري است.

كارشناس آمريكايي گفت: برگزاري اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران بيانگر شكست آمريكا در منزوي كردن ايران است.
وايت با اشاره به اينکه كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد مي توانند جبهه واحدي براي مقابله با آمريكا تشكيل دهند اظهار داشت: هر چند آمريكا به غير متعهدها به عنوان جنبشي منحل و نشأت گرفته از دوران جنگ سرد نگاه مي كند؛ اما اين امر به معناي بي اهميت بودن اجلاس تهران نيست ، ضمن آنکه اعضاي جنبش عدم تعهد با آمريكا اشتراك ديدگاه ندارند.
وايت افزود: امروزه كشورهاي بسيار متنفذ در عرصه جهاني پنج كشور عضو دائم شوراي امنيت سازمان ملل متحد هستند ولي آمريكا مي داند كه با نظام جهاني چند قطبي مواجه است و اين نظام فقط شامل چين ، روسيه يا آمريكا نيست بلكه شامل كشورهاي ديگر جهان نيز مي شود.
اين كارشناس آمريكائي نتايج اجلاس تهران را براي واشنگتن مهم دانست و گفت: اهميت جنبش عدم تعهد با توجه به افزايش نقش ايران، تركيه و چين بيش از پيش احساس مي شود.
وايت با تاکيد براينکه كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد مخالف سياست هاي آمريكا هستند و آمريكا نگران اين موضوع است ، خاطرنشان کرد : آمريكا با توجه به چند قطبي شدن جهان بايد متوجه تبعات مخالفت جنبش غيرمتعهدها با سياست هايش باشد و روابط خود با سوريه ، ايران ، برزيل ، تركيه و ديگر كشورهاي جهان را افزايش دهد.
وايت افزود: رياست ايران بر اجلاس جنبش عدم تعهد، اين كشور را در مركز توجه قرار داده در حالي كه آمريكا مخالف مطرح شدن ايران است و دائما براي منزوي كردن تهران و اعمال فشار بر آن و كاستن نقش منطقه ايش تلاش مي كند.
وي اظهار داشت: حضور محمد مرسي رئيس جمهوري مصر در اجلاس تهران و احتمال ازسرگيري روابط قاهره و تهران برخلاف خواست عربستان و آمريكا است زيرا اين دو كشور براي منزوي كردن ايران تلاش مي كنند.
كارشناس آمريكائي به طرح پيشنهادي ايران براي حل بحران سوريه اشاره و خاطرنشان كرد: آمريكا همچنان خواستار سرنگوني نظام حاكم سوريه است.
وايت گفت: پيش بيني مي شود كه ايران از اين پس در صدر اخبار قرار بگيرد و نقش مؤثرتري در سطح منطقه و جهان ايفا كند و مصر نيز خواهان ازسرگيري روابط با ايران است.
وي افزود: جنبش عدم تعهد شايد جبهه واحدي را براي مقابله با آمريكا تشكيل بدهد و احتمالا در خصوص بحران سوريه و ديگر مسائل مهم طرح هايي مغاير با سياست هاي آمريكا ارائه کند.

** تأکيد وزراي خارجه نم بر اهميت كنفرانس تهران
العالم گزارش داد : وزرای خارجه کشورهای شرکت کننده در کنفرانس جنبش غیرمتعهدها با تاکید بر اهمیت کنفرانس تهران ابراز امیدواری کردند که این نشست راهکارهای مناسبی برای حل مشکلات منطقه ای و بین المللی ارائه دهد.

"شیخ صباح خالد احمد الصباح" معاون نخست وزیر و وزیر خارجه کویت به شبکه العالم گفت: امیدواریم همکاری میان کشورهای عضو باعث تحکیم پایه های مشارکت و همکاری بین المللی، تقویت نقش کشورهای عدم تعهد و تغییر در سطوح سیاسی، اقتصادی و مالی به نفع ملتهای منطقه شود.
علی فهد الهاجری معاون وزیر خارجه قطر نیز با تقدیر از تلاش ایران برای برگزاری موفق این کنفرانس اظهار داشت: دوحه نیز همراه با شرکایش در جنبش برای تحقق موفقیت اجلاس گروه نم تلاش می کند. 
"عاشور بن خیال" وزیر خارجه لیبی گفت: ما در این کنفرانس شرکت کردیم چون کنفرانسی مهم و با شرکت حدود 120 کشور عضو برگزار شده است، همچنین حضور ما در تهران فرصتی ارزشمند برای ملاقات با مقام های ایرانی برای بررسی روابط دو جانبه و مسائل مورد علاقه است. 
وی ابراز امیدواری کرد که روابط طرابلس و تهران در آینده نزدیک متحول شود. 
"اس ام کریشنا" وزیر خارجه هند گفت: دهلی نو معتقد است این کنفرانس برای کشورهای در حال توسعه و فقیر بسیار مفید بوده و باید در آن راهکارهای گسترش همکاری میان کشورهای عضو در همه زمینه ها بررسی شود. 
وزیر خارجه هند تاکید کرد که تهران و دهلی نو دارای روابط تاریخی، تمدنی، سیاسی و فرهنگی هستند. 
"ریاض المالکی" وزیر خارجه حکومت فلسطین نیز گفت: جنبش عدم تعهد از ابتدا درکنار ملت فلسطین ایستاد و در همه فعالیتهایش به ویژه در نشست های سران اهمیت زیادی برای حمایت از فلسطین قایل شد. 
"دیبو مونی" وزیر خارجه بنگلادش هم خاطرنشان کرد: داکا اهمیت زیادی برای جنبش عدم تعهد قائل است و به همین دلیل نخست وزیر بنگلادش در کنفرانس تهران شرکت می کند
ماتیه ماشابانه وزیر خارجه آفریقای جنوبی نیز با مهم توصیف کردن اجلاس تهران، خواستار آن شد که این کنفرانس به فرصتی برای بررسی مسائل مهم تبدیل شود.
برچسب ها: آخرین ، اخبار ، نم ، اجلاس ، تهران ، nam ، news ، tehran
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.