سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سکوت اوباما و رامني در مقابل لابی قدرتمند تولید کنندگان سلاح در آمريکا

به رغم تیراندازی های اخیر در آمریکا، نه باراک اوباما و نه ميت رامني بعنوان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، تمایلی به رویارویی با لابی قدرتمند تولید کنندگان سلاح در این کشور ندارند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، پس از چندین مورد ماجرای تیراندازی در آمریکا و ازجمله تیراندازی در دنور، بحث در خصوص فروش سلاح در این کشور در گرفته است. اما هیچ یک از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قصد ندارند لابی قدرتمند تسلیحاتی در این کشور را مورد حمله قرار بدهند.

سود این صنایع روز به روز افزایش می یابد. این صنایع در زمینه فروش سلاح های سبک و کالیبر کوچک، سالانه 8.5 میلیارد دلار درآمد دارند.

تحقیقات انجام گرفته در آمریکا نشان می دهد که میزان فروش سلاح های سبک در آمریکا در قیاس با سال دو هزار و شش دو برابر شده است. اما چرا فروش سلاح سبک توسط صنایع تسلیحاتی آمریکا در این مدت کوتاه این قدر افزایش یافته است؟

براساس تحقیقات انجام گرفته در آمریکا دلیل افزایش فروش سلاح، افزایش خرید سلاح از سوی شهروندان آمریکایی بوده است. فروش سلاح های سبک نظامی به دلیل درگیری های عراق و افغانستان نیز یکی دیگر از علل افزایش فروش سلاح های سبک آمریکایی اعلام شده است.

آمریکا از نظر فروش سلاح های سنگین در جهان، در رتبه اول قرار دارد. این کشور در سال 2011 بیش از 77 میلیارد دلار معادل 80 درصد از کل فروش تسلیحات در جهان، سلاح فروخته است.

روسیه با تصاحب 5.6 درصد و فرانسه با 5.2 درصد بازار فروش سلاح در جهان پس از آمریکا در رتبه های دوم و سوم قرار دارند. این دو کشور سلاح های خود را عمدتا به کشورهای عربی به فروش رسانده اند.
برچسب ها: سلاح ، آمریکا ، رامنی ، اوباما ، لابی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.