سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درگيري بين شهرک نشينان يهودي و فلسطينيان

شاهدان گفتند ساکنان فلسطینی و شهرک نشینان اسرائیلی روز در شمال کرانه باختری رود اردن درگیر شدند که براثر آن پنج نفر از هر دو طرف زخمی شدند .

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا ؛ شاهدان افزودند زخمی های این درگیری چهار فلسطینی و یک شهرک نشین یهودی هستند . 

این درگیری زمانی آغاز شد که دهها شهرک نشین به خانه یکی از فلسطینیان در روستای اللبان در نزدیکی شهر نابلس حمله کردند . این شهرک نشینان قصد داشتند خانه این فلسطینی را تصاحب کنند . 

ماجد دراقمه همسر مالک این خانه گفت : « ما با یک حمله وحشیانه اسرائیلی روبرو شدیم . شهرک نشینیان اسرائیلی ما را ضرب و جرح کردند و به خانه ما آسیب وارد آوردند.»پس از این حمله ، شماری از ساکنان این روستا در اطراف این خانه جمع و با شهرک نشینان درگیر شدند.

تشکیلات خودگردان فلسطین پیوسته درمورد حملات روزافزون شهرک نشینان در کرانه باختری اردن هشدار داده است . مذاکرات صلح بین اسرائیل و فلسطینیان سال دو هزار و ده پس از آنکه اسرائیل فعالیت های شهرک سازی خود را در کرانه باختری رود اردن ازسر گرفت ، با بن بست روبرو شد .

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هشدار داده است این مذاکرات ازسر گرفته نخواهد شد مگرآنکه اسرائیلی ها فعالیت های شهرک سازی خودشان را در کرانه باختری رود اردن متوقف کنند.
برچسب ها: فلسطین ، یهودی ، درگیری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.