سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برادران کریمیان در ایران و کردستان عراق چه می کند

خروج میلیون ها دلار از کشور به وسیله جم تی وی، آپولونیا کالج و دبلیو آی پی

آنها در مقابل دریافت 250 هزار دلار پاسپورت و اقامت کشور سنت کیتس را برای ایرانیها می گیرند. آنها بطور میانگین ماهیانه 6 تا 7 پرونده را در اختیار پلیس فدرال آمریکا قرار می دهند و این مبالغ را به حساب دولت سنت کیتس واریز می کنند ، به عبارت دیگر آنها ماهیانه نزدیک به یک میلیون دلار معادل 2 ملیارد تومان ارز از کشور خارج می کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، یکی از وجه های انقلاب اسلامی بعد ارزشی و فرهنگی انقلاب است که باعث شد تا فرسنگ ها دور از کشور فرهنگ انقلاب به عنوان الگوئی نوین مطرح گردد. یکی از مشکلاتی هم که آمریکائیها در خصوص نفوذ جمهوری اسلامی ایران در جهان دارند وجود همین فرهنگ اسلامی است . از این رو در چند سال گذشته تمام توان رسانه ائی غرب وارد این کارزار شد تا بنیانهای دینی و فرهنگی این انقلاب را هدف قرار دهند.



در بعد سیاسی راه اندازی شبکه های فارسی زبان مانند بی بی سی فارسی، صدای آمریکا اوج این تلاش بود و در بعد سرگرمی نیز راه اندازی شبکه های من و تو ، فارسی وان و جم تلاشی جدی بود برای تخریب فکر و ذهن مردم.

بخشی از این رسانه ها کوشیدند که نه تنها در خارج از کشور فعال شوند بلکه داخل کشور را نیز هدف قرار دادند و تلاش کردند با ایجاد یک شبکه عنکبوتی از توان داخل نیز بهره برداری نمایند.

در سال 2003 میلادی بود که فردی بنام سعید کریمیان از تهران به دبی مهاجرت کرد تا فعالیت خود را در عرصه فروش ساختمان در امارات تست بزند که به یکباره وارد عرصه تلویزیون شد و شبکه جم تی وی را راه انداخت.

این در حالی بود که خانواده وی در تهران شرکتهائی بنام گروه طلائی آسیا، آپولونیا کالج ، دبلیو آی پی داشتند ووی کماکان یکی ازسهامداران و تصمیم گیرندگان اصلی این شرکتها است .

تلویزیون جم ابتدا با موزیک های مبتذل لس آنجلسی شروع کرد و سپس روی به سریالهای ترکی آورد.

دوره ائی که ترکیه تمام تلاش خود را برای ترویج ارزشهای خود آغاز کرده بود وبا قیمت های بسیار پایین سریالهای خود را در اختیار شبکه های مختلف قرار می داد و ترکیه بدین ترتیب شبکه جم را برای تبلیغ ارزشهای خود در میان ایرانیان انتخاب کرده بود .




در سایه همین فعالیت است که امروز قهرمانهای ترک قهرمانهای محبوب ایرانیها و حتی مجلات منتشره در تهران می شوند. این بماند که تمام سریالهای این شبکه الگوهای ضد اخلاقی را ترویج می کنند وپیامد آن ترویج فرهنگ بی بند وباری در کشور می باشد.

البته نباید از یاد برد که سعید کریمیان بعد از مدتی به گفته برادرش در دبی کلوبهای شبانه راه اندازی می کند واصولا نه تنها این فرهنگ را در کشور ترویج می دهد بلکه در خارج از کشور نیز همین کار را انجام می دهد.

مدتی قبل نیز برادر سعید کریمایان بنام (محمد.کریمیان) وارد اربیل عراق می شود تا بتواند این کار را در اربیل ادامه دهد.

یکی از اقدامات این مجموعه دوبله سریالهای خارجی برای فارسی وان در دفتر این شبکه در مالزی است و به همین منظور مجموعه ائی از نیروهای سازمان صداو سیما جذب گردیده و راهی مالزی می گردند.

از این رو نه تنها این شبکه خود مروج فرهنگ غربی در کشور است بلکه در مقابل دریافت پول اقدام به دوبله سریالهای ضد اخلاقی و ضد خانوادگی برای فارسی وان می کند که همه تکلیف فارسی وان را می دانیم.

از سوئی این شبکه تیم های زیر زمینی در تهران دارد که اقدام به دوبله سریالهای ترکیه ائی در تهران می کنند و به گفته نزدیکان سعید کریمیان تنها شبکه ائی هستند که با مجوز در کشور فعالیت می کنند.

مدتهاست که مخاطبین بطور مکرر تبلیغات اخذ اقامت کشوری بنام سنت کیتس را در این تلویزیون می بینند که  گویا با پاسپورت این کشور می توان به بیش از 120 کشور جهان بدون ویزا  مسافرت کرد.

اطلاعات تکمیلی براساس گفته های محمد کریمیان مدیر بخش اقامت در این مجموعه در تهران ، حاکیست که آنها در مقابل دریافت 250 هزار دلار پاسپورت و اقامت این کشور را برای ایرانیها می گیرند و از این مبلغ 60 هزار دلار به حساب این شرکت واریز می شود.براساس ادعای نامبرده آنها بطور میانگین ماهیانه 6 تا 7 پرونده را در اختیار پلیس فدرال آمریکا از طریق اداره مهاجرت سنت کیتس قرار می دهند و این مبالغ را به حساب دولت سنت کیتس واریز می کنند ، به عبارت دیگر آنها ماهیانه نزدیک به یک ملیون دلار معادل 2 ملیارد تومان ارز از کشور خارج می کنند.تصور کنید هر مسافر که از کشور خارج می شود توان خارج کردن ارز تا اندازه ائی مشخص را ندارد اما یک شرکت مجوز دار ماهیانه دو ملیارد تومان از سرمایه های ایرانیها را روانه خارج از کشور میکند؟

آیا به لحاظ قانونی شخصی که مروج فرهنگ غربی  است و می تواند در کشور براحتی تردد داشته باشد در حالیکه با جوانانی که تحت تاثیر تبلیغات این افراد دست به ناهنجاری می زنند  برخورد می شود.

از سوئی همین افراد در قالب سازمانی بنام آپولونیا کالج اقدام به اعزام دانشجو به انگلستان می کنند و به همین منظور ارتباطات تنگاتنگی با سفارتخانه های انگلیس که قبلا در تهران بود و  دبی و اربیل کردستان عراق دارند .راستی چه ضمانتی برای سالم بودن این روابط وجود دارد؟ در حالیکه انگلستان دفاتر پرس تی وی را در این کشور می بندد و خبرنگاران رسانه ملی در این کشورها محدود تر می گردند استودیوهای پخش این شبکه در لندن آزادانه به فعالیت می پردازند.

مازاد بر این باید گفت که تمام امور مالی این مجموعه از تلویزیون گرفته تا گرفتن اقامت سایر کشورها برای ایرانیان در تهران انجام می گردد بدون اینکه آنها پاسخگوی رسالت های فرهنگی این انقلاب باشند که با خون این مردم آبیاری شده است.براستی مسئولین کشور در قوه قضائیه و وزارت ارشاد راهکاری برای کنترل این اقدامات دارند؟
برچسب ها: خروج ، ارز ، کشور ، تلویزیون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.