سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی؛

دولت زمینه گفتمان وحدت را ایجاد کند

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: دولت زمینه را برای تقویت گفتمان وحدت درداخل کشور فراهم کند تا درگام بعدی، این گفتمان به فرامرزها انتقال یابد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از قم، حجت الاسلام والمسلمین محسن اراکی ‌ به نقش اساسی دولت و نهادهای وابسته آن در موضوع تقریب اشاره کرد و ابرازداشت:‌ دولت می‌تواند با نهادهای اثرگذار در تقریب، مانند وزارت امورخارجه، سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد ریاست جمهوری به صورت همه جانبه وارد این عرصه شود.
وی با بیان این که با پشتیبانی‌های دولت می‌توان در عرصه تقریب گام‌های بلندی برداشت، ادامه داد: اگر دولت بخواهد کار مؤثری در عرصه تقریب مذاهب انجام شود و به سوی هدفی که رهبر معظم انقلاب ترسیم کرده‌اند، حرکت کند، باید حمایت مالی و پشتیبانی از مجمع و برنامه‌های آن داشته باشد.
وی اضافه کرد: ارتباط‌هایی که دولت با نهاد‌های مختلف در کشورهای اسلامی دارد و مناسباتی که میان دولت ما و سایر کشورها است، می‌تواند در عرصه تقویت تقریب مذاهب به کار گرفته شود.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطر نشان کرد: برای آغاز گفتمان اسلامی وحدت ، می‌توان از حضور اهل سنت ایران کمک گرفت و این گفتمان را در داخل کشور راه‌اندازی کرد و امید داشت که در آینده‌ای نه چندان دور، شاهد تشکیل آن در ورای مرزهای ایران اسلامی باشیم. /س
برچسب ها: قم ، تقریب ، دولت ، اراکی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.