سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

مردم نباید در صورت مشاهده سستی‌ها بی‌تفاوت باشند

مردم باید نسبت به کاستی ها اعتراض کنند و بی‌تفاوت از کنار آنها رد نشوند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان نماینده زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه باید بپذیریم که نسبت به گذشته و تاریخ درخشان بازار استان زنجان بی‌توجه بوده‌ایم و بازار کنونی با داشتن شرایط بسیار خوب در حال حاضر انتظارات ما را پاسخ‌گو نیست.

اسماعیلی افزود: ما باید توجه داشته باشیم که موفقیت‌های کسب شده تاکنون نیز به خاطر تشکیل نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است و هر کس که برای تشکیل این نظام تلاش کرده به وظیفه خود عمل کرده است.

وی با بیان اینکه دشمنان، پندار غلطی نسبت به مردم ما دارند، تصریح کرد: از همان ابتدای شکل‌گیری دین مبین اسلام کسانی وجود داشته‌اند که در صورت رسیدن به منفعت دنیوی خود این دین را پذیرفته و در صورت احساس خطر آن را رها کرده‌اند و دشمن نیز می‌پندارد مردم مسلمان و شیعه ایران در صورت بروز جنگ تحمیلی در دوران گذشته یا جنگ‌نرم و یا تحریم اقتصادی در این کشور، این مردم را از باورهای خود جدا و نابود سازند.

نماینده زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: اگر با نگاهی منطقی به وضعیت امروز بنگریم نمی‌توانیم مشکلات جامعه کنونی را کتمان کنیم، چرا که در طول این 33 سال با همت و تلاش خود مردم توانسته‌ایم بر بسیاری از مشکلات فائق آییم و اگر مشکلی در حال حاضر مشاهده می‌شود به دلیل عدم مسئولیت‌پذیریی افراد و یا درگیری‌های داخلی است.

اسماعیلی با اشاره به اهمیت مسئولیت‌پذیری مسئولان و حضور مستمر مردم در جامعه افزود: باید برای انتخاب افرادی که قرار است مسئولیتی در این نظام به آن‌ها سپرده شود، نظارت صحیح به عمل آید و در این راستا دو شاخص اصلی را باید در نظر گرفت که در مرحله اول فرد مورد نظر باید تعهد لازم را برخوردار باشد و در مرحله بعدی شخص باید از توان مورد نیاز بهره‌مند باشد، چرا که افرادی می‌توانند به صورت مطلوب در پست‌های‌شان ایفای نقش کنند که قابلیت حضور در آن پست‌ها را داشته باشند و در بروز موانع و مشکلات، خودشان در خط مقدم باشند.

این نماینده با بیان اینکه افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و یا بهزیستی هستند از حقوق بسیار کمی برخوردار می‌شوند، ادامه داد: حقوق دریافتی این افراد گاهی به 50 هزار تومان نیز نمی‌رسد و این در صورتی است که جامعه باید تلاش کند که عرضه محصولات به این افراد با قیمت‌های بسیار پایین نسبت به حقوق دریافتی آن‌ها باشد که در جامعه کنونی ما این گونه نیست و این در حالی است که سطح درآمد استان زنجان نسبت به میانگین کشور پایین و در مقابل از نظر گران‌قیمت بودن رتبه پنجم کشوری را دارا می‌باشد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: باید همه مسئولان استان و شهرستان‌ها دست به دست هم دهند تا یک فضای آرام و منطقی را در استان زنجان پیاده کنند و دولت نیز اقدامات لازم را همچون گذشته نسبت به رفع مایحتاج مردم به مرحله اجرا درآورد./س

برچسب ها: مردم ، کاستی ، اعتراض
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.