سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

کاهش 30 درصدی روان آب های خراسان رضوی

مديرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: باوجود اينکه حجم آب در استان در شرايط فعلی در مقایسه با سال گذشته افزايش داشته است امّا حجم کل روان‌آب‌های استان از متوسط سال گذشته 30درصد کاهش دارد

محمدحسين جعفری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد درخصوص وضعيت آب‌هاي زيرزميني استان افزود: وضعيت آب‌هاي زيرزميني استان نامطلوب است، به‌طوري که در حال حاضر با يک‌ميليارد و 170 ميليون مترمکعب کسري مخزن سفره آب‌هاي زيرزميني مواجهيم که حدود 20درصد از کسري مخزن سفره آب‌هاي زيرزميني کشور را شامل مي‌شود.

جعفري گفت: زماني بخشي از آب‌ سدهاي طرق و کارده اختصاص به تأمين حدود 15درصد آب شرب شهر مشهد داشت، ولي اکنون از 180کيلومتري مشهد و از سد دوستي آب را تأمين و به مشهد منتقل مي‌کنيم.

وی خاطر نشان کرد: راهکارهاي تأمين آب در آينده که با رشد جمعيت مصرف آب بيشتر مي‌شود، پر هزينه‌تر و به لحاظ فني سخت‌تر و مشکل‌تر خواهد بود.

مديرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی تصریح کرد: در حال حاضر احداث سدهايي همچون شوريجه روي کشف‌رود و سدهاي شورکال، ايده‌ليک، لائين، تيرگان درگز، بينالود نيشابور و روداب سبزوار را نيز در دست مطالعه داريم که با مطالعه و اتمام اين طرح‌ها، بحث مهار آب‌هاي سطحي را در شرايط فعلي به حداکثر خود خواهيم رساند./س  

برچسب ها: کاهش ، روان اب ، نامطلوب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.