سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج/

برگزاری اجلاس سران غیرمتعهد نشان از جایگاه بالای دیپلماسی جمهوری اسلامی دارد

استاندار کردستان برگزاری اجلاس كشورهای غیرمتعهد در تهران را نشان از جایگاه بالای سیاسی و دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران دانست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  سنندج، شهبازی گفت: میزبانی ایران از کشورهای عضو جنبش عدم تعهد پاسخی محکم به تحریم کشورهای استکباری علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
استاندار کردستان افزود: حضور مسوولان بلندپایه نزدیك به یكصد كشور در این اجلاس امتیاز قوی در عرصه بین المللی برای كشورمان محسوب می شود.
وی گفت: از طریق این اجلاس می توانیم اهداف و خواسته های خود را به گوش جهانیان برسانیم.
شهبازی در ادامه به تلاش های كشورهای غربی در عدم دستیابی جمهوری اسلامی ایران به انرژی صلح آمیز هسته ای اشاره كرد و گفت: حضور سران و مسوولان یكصد كشور در اجلاس تهران نشان از موافقت آنان با برنامه های جمهوری اسلامی در ارتباط با انرژی صلح آمیز هسته ای است و اگر موافق این برنامه ها نبودند در اجلاس حضور نمی یافتند.
وی برگزاری اجلاس كشورهای غیرمتعهد در تهران را ' نه ' گفتن یكصد كشور دنیا به موضع گیری های مغرضانه كشورهای غربی در ارتباط با برنامه های جمهوری اسلامی ایران بخصوص در استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای دانست و اضفه کرد: این اجلاس نشان داد كه بیش از 80 درصد كشورهای دنیا مخالف تحریم ملت ایران و موافق ادامه برنامه های صلح آمیز هسته ای كشورمان هستند./س


برچسب ها: اجلاس ، غیرمتعهد ، نه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.