سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

پیشرفت 50 درصدی صحن جامع فاطمی حرم حضرت معصومه(س)

مدیر فنی و مهندسی آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: ساخت صحن جامع فاطمی حرم مطهر 50 درصد پیشرفت داشته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از قم، آقای سروش افزود: پروژه ضلع شرقی حرم مطهر(با عنوان صحن جامع فاطمی) از طرح های زنجیره ای این آستان مقدس است که با متصل بودن به بلوار پیامبر اعظم (ص) باعث ایجاد ظرفیت عظیمی برای حضور زائران و مجاوران خواهد شد.
وی با اشاره به پیشرفت 50 درصدی صحن جامع فاطمی عنوان کرد: برگزاری نماز جماعت، مراسم‌های بزرگ در مناسبت های مختلف و با ظرفیت بسیار بالا، استراحتگاه خدام، فضایی مناسب جهت تشریفات و امور بین الملل، فضاهای اداری و خدماتی از جمله کارکردهای صحن جامع فاطمی خواهد بود.
سروش خاطرنشان کرد: درنزدیکی صحن جامع فاطمی پارکینگ های وسیعی پیش بینی شده که به مسئله تردد زائران کمک می کند و در قسمت زیرین صحن جامع فاطمی شبستانی به مساحت 10 هزار متر مربع پیش بینی شده است که برای تسهیل در رفت و آمد زائران به پله های برقی مجهز خواهد شد.
وی با اشاره به این که پروژه ضلع شرقی از طریق وزارت راه و شهرسازی تامین اعتبار شده است ابراز داشت: 100 میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شده که تاکنون 10 میلیارد آن پرداخت و قسمت عمده آن صرف تملک واحدهای تجاری و مسکونی شده است./س
برچسب ها: قم ، حرم ، معصومه س ، صحن ، فاطمی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.