سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس /

بزرگترین كارخانه تولید فرمالین خاورمیانه درآستانه بهره برداری است

استاندار هرمزگان گفت:نصب تجهیزات و ماشین آلات بزرگترین طرح فرمالین خاورمیانه در بندرعباس همزمان با هفته دولت،به پایان رسیده و این واحد صنعتی پس از تكمیل آخرین مراحل آزمایشی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس ابراهیم عزیزی افزود:این پروژه كه در فهرست 43پروژه مهرماندگاراستان قرار دارد سهم هرمزگان در مبادلات تجاری ملی و بین المللی را افزایش می دهد.

نماینده عالی دولت در استان ادامه داد:مراحل اجرایی این كارخانه از سال 88آغاز شده كه سرعت احداث آن ،نشان دهنده عزم و پشتكار راسخ برای به سرانجام رساندن این پروژه مهم است.

وی ادامه داد:ظرفیت اولیه تولید فرمالین این كارخانه 30هزارتن در سال است كه این رقم تا 56هزار تن قابل افزایش خواهد بود.

عزیزی یادآور شد:علاوه بر فرمالین كه در صنایع بهداشتی ،دامپروری ،صنایع درمانی و شیمیایی كاربرد دارد،سالانه پنج هزار تن هگزامین نیز در پتروصنعت گامرون تولید می شود كه این ماده شیمیایی نیز در صنایع پلاستیك و نساجی ،داروسازی و صنایع دفاعی مورد استفاده قرار می گیرد و از پتانسل صادراتی بسیار خوبی برخوردار است.

رییس كارگروه اشتغال استان كارآفرینی مستقیم این كارخانه را حدود 200نفر و میزان سرمایه گذاری را بیش از 800میلیارد ریال اعلام كرد كه توسط بخش خصوصی و با كمك تسهیلات بانكی ایجاد شده است./س.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.