سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

مسئولان نظام فرصت اجلاس غیرمتعهدها را غنیمت شمارند

عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: مسئولان نظام با غنیمت شمردن فرصت اجلاس غیر متعهد ها، سعی کنند که جنبش را به سمت اهداف اصلی خود هدایت و راهبری کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از قم، آیت‌الله مرتضی مقتدایی ، با اشاره به برگزاری شانزدهمین اجلاسیه سران عدم تعهد در تهران اظهار داشت:‌ تشکیل این اجلاس در ایران، دلیل محکمی بر بطلان ادعاهای دروغین کشورهای استکباری و ایادی آنها مبنی بر انزوای ایران است.
‌وی خطاب به مسئولان و دست‌اندرکاران نظام اسلامی گفت: اکنون که فرصت برگزاری این اجلاس در ایران فراهم شده و ریاست آن نیز سه سال به ایران واگذار شده است،‌ سعی کنند که این جنبش را به هدف اصلی خود توجه دهند.
آیت‌الله مقتدایی افزود: هدف اصلی تشکیل این جنبش، استقلال‌طلبی در مقابل قدرت‌های بزرگ است؛ این کشورها زمانی که جرم‌ها وجنایت‌های برخی کشورهای استکباری را دیدند، به فکر افتادند که چنین جنبشی را ایجاد کنند؛ استقلال طلبی یعنی این که زیر بار ظلم‌ها و زیاده‌خواهی‌ها قرار نگیرند.
وی با بیان این که جمهموری اسلامی ایران می‌تواند وحدت، همکاری و همراهی میان این کشورها را تقویت و آنها را در این راه تشویق کند، گفت:‌ اگر 120 کشور با هم متحد و هم‌فکر شوند و تعامل داشته باشند، جنبش موفق خواهد بود که به قدرت برتر جهان تبدیل شود.
آیت‌الله مقتدایی خاطرنشان کرد: این جنبش سعی کند که از حقوق ملت‌ها، کشورهایی که بیداری اسلامی در آن به وجود آمده، حتی در کشورهای غربی که مردم شعار عدالت‌خواهی سر می‌دهند و به دنبال به دست آوردن حقوق از بین رفته خود هستند، حمایت کنند./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.