سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج/

بیش از 800 رشته فنی و حرفه ای در كشور آموزش داده می شود

معاون اداری و پشتیبانی سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور گفت: بیش از 800 رشته فنی و حرفه ای در كشور به مهارت آموزان آموزش داده می شود.

'اژدر ولیخانی' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: بیش از چهار هزار رشته فنی و حرفه ای استاندارد وجود دارد كه تعدادی ازاین رشته ها در سطح مراكز فنی و حرفه ای كشور آموزش داده می شود.
وی بیان كرد:مراكز آموزش فنی و حرفه ای تمام تلاش خود را به كار می برد تا افرادی آگاه به تكنولوژی روز و كار آمد را تربیت و در چرخه سازندگی كشور وارد كند.
ولیخانی با اشاره به اینكه وظیفه اصلی فنی و حرفه ای مهارت آموزی و توانمندسازی افراد است اظهار داشت: در آغاز آموزش های فنی و حرفه ای به افراد مشاوره داده می شود تا براساس علاقمندی رشته مورد نظر خود را انتخاب كنند.
وی با اشاره به اینكه آموزش های فنی و حرفه ای در كشور به طور صددرصد با استانداردهای جهانی مطابقت دارد عنوان كرد:بعد از آموزش مهارت های فنی و حرفه ای به كار آموزان گواهینامه معتبراعطاء می شود كه در تمام نقاط دنیا اعتبار دارد.
ولیخانی ابراز داشت: مهارت آموزان برخی رشته های فنی و حرفه ای مانند تراشكاری به طور صد در صد جذب بازار كار می شوند كه این امر نقش مهمی در اشتغال افراد و توسعه كشور دارد.
وی با اشاره به اینكه سال گذشته تعهد آموزش های فنی و حرفه ای به دو میلیون نفر در دستور كار قرار گرفت گفت: با تلاش های بسیاری كه در این زمینه انجام شد این رشته ها به دو میلیون و 100 هزار نفر دركشور آموزش داده شد.
ولیخانی افزود:تلاش می شود بر اساس آمایش سرزمین و با توجه به نیاز سنجی مناطق مختلف كشور آموزش های فنی و حرفه ای متناسب ارایه شود.
وی بیان كرد: آموزش مهارت های پیشرفته رشته های جدید شامل مكاترونیك، انرژی خورشیدی، نانو و سایر رشته های روز در دنیا در دستور كار سازمان فنی و حرفه ای كشور قرار دارد.
ولیخانی اظهار داشت: با آموزش فراگیر رشته های فنی و حرفه ای در كشور شاهد تحول در بازار كار، اشتغال پایدار و توسعه همه جانبه در بخش های مختلف خواهیم بود./س

برچسب ها: رشته ، فنی ، حرفه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.