سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در قالب پایان نامه انجام گرفت؛

بررسی وضعیت برنامه آموزشی بالینی رشته پرستاری

دانشجوی کارشناسی ارشد پرستاری در پایان نامه خود به بررسی وضعیت مطلوب و موجود برنامه آموزش بالینی رشته پرستاری پرداخت.

فاطمه زوبین، دانشجوی کارشناسی ارشد پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: برنامه ریزان آموزش پرستاری، اصلی ترین بخش آموزش پرستاری را آموزش بالینی می بینند اما نتایج تحقیقات پژوهشگران پرستاری نشان داده است که کیفیت آموزش بالینی مطلوب نبوده و نارسایی هایی وجود دارد.

وی گفت: بررسی و ارزیابی وضعیت مطلوب و موجود برنامه آموزشی بالینی می تواند جهت بهبود کیفیت آن و نتایج متعاقب آن راه گشا باشد.

زوبین تصریح کرد: نتایج پژوهش نشان داد که رضایت موجود برنامه آموزشی بالینی پرستاری دانشکده پرستاری و مامائی مشهد در مورد 6 معیار از 7 معیار مطلوب تعیین شده یعنی شفافیت جایگاه و اهمیت آموزش بالینی، طرح و برنامه درسی بالینی مدون و جامع، دانشجوی کارآمد، شرایط و امکانات مناسب محیط بالینی، تعاملات بین فردی موثر در محیط بالین و تعامل متقابل دانشکده و بالین در سطح مطلوب قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به این که سطح مطلوبیت بیشتر معیارهای مطلوب آموزش بالینی پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی مشهد نسبت مطلوبی به دست آمد، با تقویت جنبه های مثبت و اصلاح نقایص و نقاط ضعف می توان گامی موثر در راستای ارتقای کیفیت برنامه آموزش بالینی پرستاری و رسیدن به سطح مطلوب برداشت./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.