سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

عملكرد 7 ساله سازمان تعاون روستايي خوزستان تشريح ‌شد

از ابتداي دولت نهم تا سال 1390 بيش از 678 غرفه دائم و موقت عرضه محصولات كشاورزي راه‌اندازي شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان، مدير تعاون روستايي خوزستان با اعلام اين خبر گفت: از اين تعداد 499 غرفه موقت و 161 غرفه دائمي مي‌باشد و در اين مدت 9 نمايشگاه برگزار شده است.

 هرمز خواجوي افزود: حفظ منافع توليدكنندگان و مصرف‌كنندگان، حذف دلالال، برنامه‌پذير كردن مديريت زنجيره اقتصادي محصولات كشاورزي از توليد تا مصرف و تقويت نقش دولت در تنظيم بازار محصولات كشاورزي از اهداف ايجاد اين مراكز مي‌باشد.

 وي ادامه‌داد: اين محصولات شامل برنج، گوشت‌سفيد و قرمز، انواع مركبات، سيب، چاي، لبنيات، حبوبات، سبزيجات، صيفي‌جات و عسل است.

خواجوي تصريح‌كرد: حضور شركت‌هاي تعاوني و اتحاديه‌هاي تخصصي كشاورزان در اين زمينه موجب كاهش نقش واسطه‌ها و دلالان مي‌شود و منافع متقابل توليدكننده و مصرف‌كننده تامين خواهد شد. تقويت شبكه تعاوني‌هاي كشاورزي و روستايي از يك سو به نفع مصرف‌كننده است و از سوي ديگر به بهبود توان اقتصادي كشاورز كمك مي‌كند.

 

مدير سازمان تعاون روستاي خوزستان همچنين از توزيع بيش از يك ميليون و 209 هزار تن انواع ارزاق، آرد و كالاهاي اساسي از طريق اتحاديه‌ها و شركت‌هاي تعاوني روستايي، بين روستاييان خوزستاني از ابتداي دولت نهم و تا سال 1390 خبرداد و گفت: اين كالاها شامل قند و شكر، روغن و آرد مي‌باشد كه به صورت كالا برگي بين روستاييان توزيع شده است.

وي افزود: كليه مايحتاج روستاييان شامل ارزاق يارانه‌اي و كالاهاي ضروري و خانگي متناسب با الگوي مصرف و با نرخ‌هاي مناسب و مصوب تهيه و از طريق شركت‌هاي تعاوني روستايي و فروشگاه‌هاي تعاوني مصرف توزيع شده است.

 خواجوي همچنين از توزيع 229 ميليون ليتر سوخت شامل بنزين، گازوئيل و گاز طبيعي بين روستايي و كشاورزان خبرداد.

 مدير سازمان تعاون روستایی خوزستان ادامه‌داد: در اين مدت 5 میلیون و 367هزار تن انواع محصولات کشاورزی به صورت توافقی و تضمینی توسط شرکت‌ها و اتحادیه‌های تعاونی روستایی از کشاورزان خوزستاني خریداری شده كه شامل 3 میلیون و 367 هزار تن به صورت توافقی و 2 میلیون و 121هزار تن به صورت تضمینی است.

 وی گفت: این محصولات شامل گندم، برنج، کنجد، ذرت، خرما، جو، دانه روغنی کلزا، پیاز و سیب‌زمینی می‌باشد. تنظیم بازار، پر کردن خلاء محصول در بازار مصرف و کوتاه کردن دست دلالان و جلوگیری از ضرر و زیان به کشاورزان از عمده اهداف خرید تضمینی است.

خواجوی همپنین حمايت از كشاورزان، تنظيم بازار و حذف واسطه‌ها را از مزاياي اجراي طرح خريد توافقي محصولات زراعي و باغي استان عنوان كرد و افزود: تعاون روستایی خوزستان طی چند سال متوالی رتبه برتر كشور در خريد توافقي محصولات كشاورزي را كسب كرد. سالانه از سطح يك ميليون و 200 هزار هكتار اراضي زيركشت، 12ميليون تن انواع محصولات زراعي و باغي در خوزستان توليد مي‌شود. گندم، برنج، ذرت، جو، نيشكر، مركبات، صيفي‌جات، كنجد، كلزا و علوفه دامي از مهم‌ترين توليدات زراعي و باغي خوزستان محسوب مي‌شوند./س

برچسب ها: تشریح ، عملکرد ، تعاون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.