سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پاکسازي مناطق ديگري از حلب و هلاکت چندين تروريست

منابع الدنيا در حلب تأييد کردند ارتش سوريه کنترل منطقه سيف الدوله را از محله الکره الارضيه تا بيمارستان الحياه در جنوب اين شهر و از تقاطع مولات تا مرکز راديو به کنترل خود در آورده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلويزيوني الدنيا ، يگاني از ارتش سوريه يک انبار مهمات را  به همراه چندين دستگاه خودروي مجهز به تيربار دوشکا در محله مساکن هنانو در شهر حلب هدف قرار دادند و شمار زيادي از تروريستها را کشتند و دو محله ديگر را از وجود افراد مسلح پاکسازي کردند.
اين منابع افزودند يگاني از نيروهاي ارتش در حال پاکسازي محله هاي عامريه و تل ضرازير در شهر حلب هستند و هسته‌هاي تروريستي که مردم را مي ترسانند نابود مي کنند.
نيروهاي ارتش سوريه همچنين محله راديو را در محله سيف الدوله از وجود تروريستها پاکسازي کردند.
از طرف ديگر نيروهاي امنيتي به يک مخفيگاه گروههاي تروريستي مسلح در محله انظارات يورش بردند و مقادير زيادي مهمات و سلاحهاي متنوع را مصادره کردند .
تلويزيون الدنيا نيز نيروهاي ارتش را به هنگام آزادسازي ميدان تنانير از وجود تروريستها همراهي کرد.
يکي از نيروهاي ارتش سوريه گفت :« نيروهاي ارتش سوريه در خدمت مردم هستند و باندهاي مسلح را طرد و نابود مي کنند. همان طور که مي بينيد ارتش بيشتر مناطق را آزاد کرده است و مردم خوشحال هستند . روحيه ارتش سوريه همواره عالي است ».
يکي ديگر از نيروهاي ارتش سوريه گفت روحيه نيروهاي ارتش بسيار خوب است .
کنانه علوش خبرنگار الدنيا در ادامه اين گزارش نيروهاي ارتش را در عمليات عليه باندهاي مسلح دنبال کرد.
يکي از نيروهاي ارتش درباره کشته شدن يکي از افراد مسلح که در تصوير ديده مي شود گفت وي در کمين نيروهاي ارتش کشته شده است.
وي افزود:« شماري از نيروهاي ارتش وي را در ميدان تنانير محاصره کردند و کشتند».
علوش در ادامه سنگرهايي را نشان داد که افراد مسلح در نزديکي ميدان تنانير ايجاد کرده بودند .
وي افزود ارتش سوريه تروريستها را عقب راند و شمار زيادي از تروريستها را کشت و سلاحهايشان را مصادره کرد.
علوش سپس گفت ما اکنون به سوي ميدان تنانير به پيش مي رويم . در اين ميدان تعداد زيادي از افراد مسلح تروريست حضور دارند و هم اکنون تعداد زيادي از نيروهاي ارتش نيز در حال حمله به افراد مستقر در اين ميدان هستند.
علوش سپس به افراد مسلح تروريست اشاره کرد که در حال تيراندازي شديد بودند. به علت وجود تک تيراندازان ، نيروهاي ارتش با سختي به سوي ميدان تنانير پيشروي مي کردند.
خبرنگار الدنيا گفت افراد مسلح خانه‌ها را در ميدان تنانير به آتش مي کشيدند تا ارتش را مجبور به عقب نشيني کنند.
در ادامه تصوير فرد مسلحي ديده مي شود که کشته شده است.
يک زن که افراد مسلح پسرش را ربودند و کشتند گفت :«او را  گرفتند و به وي شوک‌هاي الکتريکي وارد کردند. اين سگها تروريست هستند. با خدا و دين دشمني مي کنند.  پسرم مثل يک دسته گل هنوز سي ساله اش نشده بود. از بيست روز پيش او را گرفته بودند. اين عکس پسرم است . اي مردم آنها دلم را سوزاندند خدا دلشان را بسوزاند».
علوش افزود درگيريها با وجود عقب نشيني شمار زيادي از افراد مسلح ادامه دارد . افراد مسلح خودروهايي را که از آنها استفاده مي کردند به آتش کشيدند.
يکي از نيروهاي ارتش گفت:« شمار زيادي از افراد مسلح تروريست در ميدان تنانير حضور داشتند و تروريستها اين ميدان و محله هاي اطراف آن را به کنترل خود در آورده بودند اما خدا را شکر توانستيم کنترل اين ميدان را به دست بگيريم ».
در ادامه تصاويري از خوشحالي مردم محله تنانير پخش شد و مردم در بين نيروهاي ارتش سوريه شيريني پخش مي کردند.
يکي از ساکنان تنانير درباره اوضاع قبل از ورود ارتش گفت:« ما در خانه هايمان پناه گرفته بوديم و مي ترسيديم و صداي تيراندازي به گوش مي رسيد. شب نيز از برق خبري نبود. نان نداشتيم. با بيسکويت رفع گرسنگي مي کرديم».
علوش گفت توانستيم از ميدان حطب تا ميدان تنانير را بپيماييم و اکنون به ميدان تنانير رسيده‌ايم و راه خود را تا باب الحديد کامل خواهيم کرد.
برچسب ها: ارتش ، سوریه ، حلب ، تروریست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.