سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر آشتی ملی سوریه:

کناره‌گیری بشار اسد از قدرت موضوعی کاملا مردود است

وزیر آشتی ملی سوریه موضوع کناره گیری بشار اسد از قدرت را به دلیل مطرح شدن از سوی کشورهای خارجی یک موضوع کاملا مردود دانست.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از روزنامه الدستور مصر،  علی حيدر وزیر آشتی ملی سوریه که برای شرکت در اجلاس عدم تعهد در تهران به سر می برد روز دوشنبه با اشاره به تلاش ايران براي برخورد يكسان با همه گروه‌هاي سياسي سوري در جمع خبرنگاران گفت: كشورهاي ديگر آنگونه كه ايران رفتار مي‌كند، نمي‌كنند و از همان ابتدا به تهديد روي آورده‌اند و مخالفان را مسلح كردند.
وی افزود: آمريكا و اسرائيل مهندسان طرح‌هايي هستندكه از سوي قطر، عربستان و تركيه اجرا مي‌شوند اما تا زماني كه سياست آمريكا در قبال سوريه تغيير نكرده است كشورهاي ارائه كننده اين طرح‌ها هم نمي‌توانند سياست‌شان را در قبال سوريه تغيير دهند. ما معتقديم اين شرايط تا پس از انتخابات آمريكا ادامه خواهد داشت.
حیدر افزود: موضوع کناره گیری بشار اسد از قدرت كاملا مردود است چرا كه از سوي كشورهاي خارجي مطرح شده است و دخالت هرگونه خارجي در مساله سوريه نقض حاكميت اين كشور و منشور ملل متحد است.
وی تاكيد كرد: تنها راه حل بحران سوريه پايان دادن به دخالت خارجي و دست كشيدن معارضان از سلاح است. ما در مسير گفت‌وگو براي رسيدن به راه‌حل مناسب از طرح‌هايي كه حاكميت سوريه را تحت‌الشعاع قرار مي‌دهند،حمايت نخواهيم كرد.

برچسب ها: سوریه ، حیدر ، علی ، ایران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.