سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد / معاون هنری وزیر فرهنگ؛

فروش آثار هنری به 16میلیارد ریال رسید

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از فروش 16میلیارد ریالی آثار هنری در كشور خبر داد و گفت: این میزان فروش در كشور بی نظیر است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

حمید شاه آبادی که به منظورشرکت درششمین جشنواره موسیقی مناطق زاگرس نشین ایران به شهرستان بروجن سفر کرده بود، گفت: با توجه به بودجه سال 90 كه در آن خرید آثار هنری از سوی دستگاه های اجرایی تكلیف شده و با توجه به اكسپوی برگزار شده، فروش آثار هنری به این میزان افزایش یافت.

شاه آبادی افزود: روند خرید آثار هنری در برنامه بودجه سال 90 تا سی و یكم شهریورماه سال 91 نیز تدام خواهد داشت.

وی گفت: این رقم بسیار چشمگیر می باشد، چرا این میزان فروش آثار هنری در این سال به اندازه همه سالهای گذشته بوده است.

به گفته وی،برای سال 91 این روند نیز دنبال می شود و اخذ مجوز های لازم برای خرید آثار هنری توسط دستگاههای اجرایی ،از سوی این وزارتخانه دنبال می شود.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:فرهنگ سازی در این زمینه بسیار مهم است تا دستگاهها نسبت به خرید آثار هنری اهتمام بیشتری ورزند و هنرمندان نیز احساس كنند با تولید آثار خود به نیازهای روز پاسخگو می دهند.

شاه آبادی، درباره ثبت جهانی ردیف های موسیقی ایرانی در یونسكو نیز گفت:مجموعه ردیف های موسیقی ایرانی اكنون با همكاری سازمان میراث ،صنایع دستی و گردشگری جمهوری اسلامی ایران در سازمان یونسكو ثبت جهانی شده است.

شاه آبادی، درباره برگزاری جایزه موسیقی ایران گفت: سال گذشته جایزه ویژه ای به جشنواره موسیقی بین المللی فجر اختصاص یافت و امسال نیز جایزه ای با عنوان بیداری اسلامی در جشنواره موسیقی فجر با 25سكه بهار آزادی برگزار می شود.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص رعایت قانون كپی رایت در موسیقی ایران گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ستاد صیانت از محصولات فرهنگی را تشكیل داده است و این ستاد وارد عمل شده است و هر كجا حفوقی از تولید كنندگان ایرانی تضییع شده باشد این ستاد با هماهنگی نیروی انتظامی اقدامات لازم را صورت خواهد داد./س
برچسب ها: فروش ، آثار ، هنری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.