سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تصويب شاخص هاي 52 گانه عدالت در سلامت در هيأت دولت

دبير ستاد مؤلفه هاي اجتماعي مؤثر بر سلامت از تصويب مقدمات شاخص هاي 52 گانه عدالت در سلامت در هيئت دولت خبر داد.

دكتر اوليايي منش در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: پايلوت شاخص هاي عدالت در سلامت انجام شده و از نيمه دوم سال به صورت فراگير در سطح كليه شهرستان هاي كشور جمع آوري مي شود تا ببينيم مهمترين تهديد كننده هاي سلامتي در هر استان و شهرستان كشور چه موضوعاتي هستند.
 
وي افزود: از اين طريق مي توان از بروز بيماري ها پيشگيري و برنامه ريزي كرد كه چگونه با اين عوامل تهديد كننده مقابله كنيم.
 
وي تصريح كرد: بايد در اين زمينه نقش وزارت بهداشت را تعريف كنيم و سراغ سازمان هاي ذيربط رفته و نقش مؤثر آنها را در اين رابطه گوشزد كنيم تا نهايت بتوانيم سلامت مردم را بدون تخت بيمارستان و دارو جبران كنيم و به بهترين وضعيت سلامتي در كشور برسيم.
 
دكتر اوليايي منش بيان كرد: بي عدالتي در سلامت كه در شاخص ها نشان داده خواهد شد براي اين است كه بتوانيم براي رفع اين بي عدالتي ها با توجه به طبقات مختلف اجتماعي مردم و دهك هاي درآمدي برنامه ريزي و اقدام كنيم.
 
وي خاطرنشان كرد: در اغلب موارد نبايد در  بيماري ها و مرگ و مير فاصله اي بين طبقات داشته باشيم و اگر اين فاصله وجود داشته باشد نشان مي دهد كه در خدمت رساني مشكل وجود دارد و يا عوامل بيروني به صورت نا برابر روي مردم محروم اثر مي گذارند. /عط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.