سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزير جهاد كشاورزي؛

خروجي مثبت حضور اجلاس سران در اقتصاد كشور

برگزاري اجلاس سران كشورها در ايران، زمينه خوبي براي تمام جنبه هاي اقتصادي و سياسي كشور خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، سجادي در نشستي كه به مناسبت هفته دولت برگزار شد، گفت: بالغ بر 85 درصد تجهيزات آبياري تحت فشار در داخل توليد مي شود كه اين نشانه توانمندي هاي توليدكنندگان داخلي است.

وي افزود: براي گسترش آبياري تحت فشار، ششمين نمايشگاه آبياري تحت فشار 18 مهرماه به مدت 4 روز در دانشكده كشاورزي كرج برگزار مي شود كه در اين نمايشگاه بيش  از 110 توليدكننده حضور دارند.

معاون وزير افزود: سامانه آبياري تحت فشار در 2 شهر كشور فعال شده و اميد است ظرف مدت 2 ماه آينده اين سامانه فعال شود.

وي تصريح كرد: طي مطالعات صورت گرفته از كل كشور 3.5 ميليون هكتار از اراضي آبياري تحت فشار قابليت اجرا دارد كه از اين تعداد 1 ميليون و 200 هزار هكتار انجام شده است.

وي در خصوص پرداخت اعتبارات افزود: اعتبارات 100 درصد پرداخت شده است و تا پايان سال مالي 300 هزار هكتار آبياري تحت فشار انجام مي گيرد.

معاون وزير جهاد كشاورزي در خصوص افزايش مصرف سموم در اين بخش افزود: با توجه به اينكه كود به صورت يارانه اي در اختيار كشاورزان قرار مي گرفت، استفاده بيش از حد كود باعث از بين رفتن خاك شده است چه بسا در برخي از مناطق از جمله گرمسار استفاده بيش از حد از سموم باعث آهكي شدن خاك شده و اين در طعم محصول بسيار تاثيرگذار خواهد بود.

وي ادامه داد:‌ به دليل يارانه كود، كشاورزان از كود حيواني و بيولوژيكي استفاده نمي كردند و طي اقداماتي كه از سال گذشته صورت گرفت كاهش كود يارانه اي باعث جلوگيري از استفاده بيش از حد سموم در مزارع شده است.

وي افزود: براي كاهش صدمات خاك، لايحه جامع خاك را به مجلس ارايه داديم كه اگر اين قانون اجرايي شود از آلودگي خاك جلوگيري خواهد شد.

سجادي در خصوص عملكرد در بخش صنايع معاونت آب، خاك و صنايع افزود: در دولت دهم در طي 3 سال اخير 10 ميليون تن محصول فرآوري شده است و از 107 ميليون تن توليد محصول كشاورزي 60 ميليون تن فرآوري مي شود.

وي اضافه كرد: با توجه به توليد بالاي محصولات كشاورزي 25 ميليون تن تازه خوري در كشور داريم و محصولات باقيمانده فرآوري مي شوند.
وي ادامه داد: اولويت هاي صنايع بيشتر در بحث محصولات نخلي، سيب زميني، پياز و ايجاد سردخانه ها است.

ساير محصولات از جمله گوجه فرنگي و فرآورده هاي لبني صنايع تبديلي بيشتر از محصول توليدي است.

وي افزود:‌ وزارت  جهاد كشاورزي در بحث صنايع 5 هزار و 291 پروانه بهره برداري با سرمايه گذاري 2 هزار و 545 ميليارد تومان داده است.
سجادي در پايان خاطرنشان كرد: برگزاري اجلاس سران كشورها در ايران خروجي مثبتي در اقتصاد كشور خواهد داشت./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.