سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دفاع وزیر کشور فرانسه از انرژی هسته‌ای

وزیر کشور فرانسه از اظهارات اخیر وزیر احیای تولید این کشور ، در دفاع از انرژی هسته‌ای حمایت و تاکید کرد که تردیدی نیست که انرژی هسته‌ای مسیر آینده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه؛ آرنو مونتبورگ، وزیر احیای تولید فرانسه روز یکشنبه گفته بود انرژی هسته‌ای مسیری برای آینده است.
 وی در حالی این جمله را بیان کرد که فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه در تبلیغات انتخاباتی خود وعده داده بود سهم انرژی هسته‌ای را در تولید برق فرانسه کاهش خواهد داد.
مانوئل والس، وزیر کشور فرانسه در گفتگو با رادیو اروپای یک ،از این اظهارات مونتبورگ حمایت کرد و گفت: تردیدی نیست که انرژی هسته‌ای مسیر ‌‌آینده است.
وی با ذکر تعهدات اولاند برای کاستن از سهم انرژی هسته‌ای در فرانسه تا سال دوهزار و بیست و پنج گفت: ما به انرژی هسته‌ای نیاز داریم حتی اگر سهم آن در دهه آینده کاسته شود، ما به نوسازی نیروگاه‌های هسته‌ای خود و صنایع مختلف مربوط به آن نیاز داریم .
والس افزود، نیروگاه فسنیم که قدیمی‌ترین نیروگاه اتمی فرانسه است، چانچه اولاند در تبلیغات انتخاباتی خود قول داده بود طی پنج سال آینده تعطیل خواهد شد .
گفتني است،  اظهارات روز یکشنبه مونتبورگ در دفاع از انرژی هسته‌ای برای حزب سبزها که شریک اکثریت حاکم فرانسه است ،تکان دهنده بود.
برچسب ها: فرانسه ، انرژی ، مانوئل ، والس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.