سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بدهکاري ، دغدغه اصلي دانشجويان آمريکايي

بحران در آمريکا موجب شده چهل و نه درصد دانشجويان پس از فارغ التحصيلي شغل ثابتي پيدا نکنند و در بازپرداخت وام هاي خود به شدت دچار مشکل شده اند .

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه دو تلويزيون فرانسه ، بدهکاري دانشجويان آمريکايي پس از بحران وام هاي مسکن دردسرساز شده است.
دانشجويان آمريکايي براي پرداخت شهريه هاي خود بدون اطمينان از توان بازپرداخت ، اقدام به گرفتن وام مي کنند.
" ربکا ولانتي" بيست و چهار ساله پس از گذراندن سه سال تحصيل در رشته طراحي مد اکنون زندگي حرفه اي خود را با هشتاد و پنج هزار يورو بدهي شروع مي کند. او مي گويد : من دوران سختي را مي گذرانم و بازپرداخت چنين پولي بسيار دشوار است اما بايد مثبت به آن نگاه کنم.

با اين حال دانشجويان امروزه شهريه هاي بيشتري مي پردازند. در حالي که شهريه متوسط دانشگاه هاي آمريکا در سال دو هزار و شش به دوازده هزار و نهصد يورو مي رسيد اکنون هزينه تحصيل در سال به پانزده هزار و هفتصد يورو رسيده است.
دله استيونس پيمانکار جوان مي گويد : من نمي خواهم چهار سال به دانشگاه بروم و مجبور به پرداخت بيست تا هشتاد هزار دلار بدهي شوم. در حالي که اطمينان ندارم پس از تحصيل شغلي بيابم.
اين جوان خوشفکر بر اين باور است که تحصيل کردن پرهزينه است و سرمايه گذاري خوبي براي آينده نيست. حتي يک بنياد مشهور در سانفرانسيسکو به دانش آموزان مستعد به شرطي بورس پرداخت مي کند که دانشکده را ترک کنند و به طرح ها و فعاليت هاي ديگري بپردازند.
مشکل بدهي دانشجويان به يکي از موضوعات انتخابات رياست جمهوري آمريکا تبديل شده است. حتي باراک اوباما اين هفته در برابر دانشجويان اظهار داشت که به همراه همسرش پس از فارغ التحصيلي از دانشکده حقوق بدهي سنگيني بر دوش داشتند.
باراک اوباما و همسرش هشت سال پيش بطور کامل بدهي هاي تحصيلي خود را پرداخت کردند.
امروزه ميزان بدهي هاي دانشجويان در آمريکا به هزار ميليارد دلار مي رسد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.