سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران /

حضور 50 مدیر فعال اهدای عضو در سمپوزیوم ایران و اسپانیا

دبیر اجرایی نخستین همایش آموزشی پیشرفته اهدای عضو از حضور 50 مدیر فعال اهدای عضو در سمپوزیوم اهدای عضو ایران و اسپانیا خبر داد.

کتایون نجفی زاده در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت امیدواریم با بهره گیری از یافته های علمی و تجارب ارائه شده، سایر مدیران و هماهنگ کنندگان اهدا عضو را آموزش دهیم.

وی افزود: آشنا کردن مدیران واحدهای فراهم آوری پیوند اعضا و شناسایی اعضای پیوندی با آخرین یافته های علمی، استفاده از تجارب کارشناسان کشور اسپانیا و شناسایی بهتر افراد مرگ مغزی به منظور افزایش آمار و کیفیت اهدای عضو از جمله اهداف اساسی این دوره آموزشی محسوب می شود.

نجفی زاده با بیان اینکه این همایش به صورت تئوری و عملی طی 4 روز برگزار می شود، تصریح کرد: نحوه شناسایی افراد مرگ مغزی ، مصاحبه با خانواده این افراد برای گرفتن اعضا ، نحوه مراقبت از بیماران مرگ مغزی و نحوه ارتباط با خانواده های این افراد از موضوعات مهمی است که در این دوره آموزشی به آن پرداخته می شود.

دبیر علمی نخستین دوره آموزشی اهدای عضو در ساری گفت: چنانچه از تجربیات گروههای مجرب استفاده کنیم ، می توانیم سیستم اهدای عضو خود را ارتقا بخشیم.

کتایون نجفی زاده، اهدای عضو را برای برخی دارای دو جنبه مادی و معنوی دانست و افزود: کسانی که به منظور کسب شهرت و درآمد به این شغل روی آوردند، مسیر اشتباهی را انتخاب کردند.

وی جنبه معنوی این شغل را قوی و متفاوت از سایر مشاغل دانست و تصریح کرد: در کشور ایران در زمینه اهدای عضو تجربه کافی وجود ندارد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.