سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

افزیش بهره برداری از ذخایر عظیم آهن و مس در استان زنجان

بهره برداری از ذخایر عظیم آهن و مس در استان زنجان افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان،رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: با انجام مطالعات زمین شناختی و شناسایی پتانسیلهای معدنی این استان در زمینه آهن و مس، بهره برداری و گسترش صنایع پایین دستی این معادن مورد توجه جدی دولت و سرمایه گذاران بخش خصوصی قرار گرفته است.

معصومی با اشاره به افزایش روزمره مصرف مس در كشور، افزود: 44 فقره پروانه اكتشاف برای سنگ آهن و 26 فقره برای اكتشاف مس در استان زنجان صادر شده است.

وی تعداد معادن فعال استان زنجان درزمینه ماده معدنی آهن را 15 فقره اعلام كرد وادامه داد: با تجهیز2معدن دیگر كه درجنوب غرب استان واقع شده اند این تعداد به 17 فقره افزایش خواهد یافت.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تصریح کرد: بالغ بر یك میلیون تن ذخیره قطعی معادن فعال مس استان می باشد كه 20 میلیارد ریال نیز برای بهره برداری از آنها سرمایه گذاری صورت شده است.

معصومی با تاكید بر حمایت و پشتیبانی از صنعت سرب و روی در استان گفت: این صنعت بنابر نظر كارشناسان با 56 درصد ظرفیت موجود و تولید 219 هزار تن شمش روی در سال 1390 بیش از4هزار و 100 نفر اشتغال ایجاد كرده است.

وی افزود: تلاش می شود تا با پیگیری مشكلات فعالان صنعت سرب و روی، میزان ظرفیت تولید به 100 درصد ظرفیت واحدهای روی افزیش پیدا كند كه در این صورت با تولید 391 هزار تن شمش روی، میزان اشتغال صنعت روی به شش هزار نفر خواهد رسید.

این مقام مسول خاطرنشان كرد: با احتساب پتانسلیهای غنی آهن و مس در كنار منابع غنی سرب و روی، زمینه لازم برای سرمایه گذاری دولتی و بخش خصوصی درجهت استقرار صنایع فراوری و ایجاد ارزش افزوده در این بخش در استان فراهم شده است./س

برچسب ها: افزیش ، بهره ، برداری ، ذخایر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.