سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/ عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس؛

برای جلوگیری از رانت باید فضایی تجاری یکسان ایجاد کرد/ ارز وارد بازار بورس شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: برای جلوگیری از رانت، باید فضایی تجاری یکسان برای تجار ایجاد کرد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد؛ موسی الرضا ثروتی نمانیده بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم روز گذشته در نشست خبری با خبرنگاران، افزود: استفاده برخی از تجار از ارز دولتی اگر مناسب مدیریت شود موجب تقویت اقتصاد است اما اگر مدیریت صحیح نباشد موجب رانت خواری خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش قیمت مرغ طی ماه های اخیر تصریح کرد: برخی از دلالان پس از دریافت ارز دولتی برای واردات سویا، آن را با قیمت چند برابر عرضه کردند که موجب افزایش قیمت مرغ شد اما با کنترل مناسب این مشکل تا حدودی رفع شد.

وی در ادامه با اشاره به طرح ارائه ارز در بورس خاطر نشان کرد: بانک مرکزی برای جلوگیری از رانت بانکی بهتر است ارز را در بورس ارائه نماید.

عضو مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس تک نرخی شدن ارز را به نفع صادرات دانست و عنوان کرد: با توجه به اینکه با توجه به تحریمهای اخیر تک نرخی کردن ارز به ضرر واردات است ، ادامه سیاست ارز دو نرخی که در حال اجرا است باید پیگیری شود تا افزایش تورم را در پی نداشته باشد .

ثروتی ارز مرجع با مبلغ 1226 را ویژه کالاهای اساسی خواند و اظهار داشت: در سال گذشته دولت 4هزار میلیارد تومان در امد ارزی داشته و امسال نز پیش بینی می شود این میزان به 5 میلیارد تومان افزایش یابد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورا اسلامی گفت: اقدامات دولت از سوی مجلس نظارت می شود./س

برچسب ها: رانت خواری ، ارز ، بورس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.