سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارمغان بنادر چند منظوره، رونق كسب و كار، ايجاد اشتغال

مجري احداث موج شكن هاي سواحل جنوب كشور گفت: ساخت و راه اندازي بنادر چند منظوره رونق اقتصادي، جلوگيري از مهاجرت ساكنان جنوب كشور به كلان شهرها و محروميت زدايي را از اين مناطق به همراه دارد.

متوليان در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: طرح احداث موج شكن ها در سال 88 به پيشنهاد فرمانده سپاه پاسداران و درخواست مسئولان و ساكنان سواحل جنوب كشور در سفرهاي استاني رئيس جمهور ارائه شد، احداث اين موج شكن ها يا همان حوضچه هاي آرامش، براي پهلو گرفتن كشتي هاي ماهيگيري و شناورهاي تجاري بسيار حائز اهميت براي اين مناطق است.

وي ادامه داد: در ابتدا با بررسي ها و مطالعات انجام شده 120 نقطه براي احداث اين موج شكن ها شناسايي شد و عمليات مطالعاتي و تحقيقاتي شروع شد كه حدود 90 نقطه به قطعيت مشخص شد و سازمان بنادر به عنوان مجري طرح با ايجاد سازماني، طرح احداث اين موج شكن ها را كليد زد در ابتدا عمليات احداث در 40 نقطه شروع شد و نكته مهم اين است كه با شروع عمليات احداث و پيشرفت پروژه استقبال ساكنان بومي از همان ا بتدا بسيار جالب توجه بود.

در سال 90 تعداد 19 موج شكن ديگر هم به بهره برداري رسيد و امسال 11 موج شكن ديگر هم به بهره برداري مي رسد و تا پايان سال 92 تعداد 10 موج شكن ديگر هم به بهره برداري مي رسد. طبق قرارداد منعقد شده با دو پيمانكار پروژه تعداد 60 موج شكن احداث و مورد بهره برداري قرار مي گيرد و طرح احداث مابقي موج شكن ها در حال بررسي ها و مطالعات از سوي متخصصان مربوطه است.

متوليان در پايان گفت: ساخت اين موج شكن ها به دست توانمند متخصصان ايراني انجام شده است و اميد است با احداث اين بنادر چند منظوره رشد اقتصادي و شكوفا شدن ظرفيت هاي سرمايه گذاري در سواحل جنوب كشور را بيش از پيش شاهد باشيم./عب

برچسب ها: بنادر ، کسب و کار ، اشتغال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.