سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج/

قیمت خانه در كهگیلویه و بویراحمد یك چهارم میانگین كشور برآورد شد

متوسط قیمت خرید و فروش هر متر مربع واحد مسكونی معامله شده از طریق معاملات ملكی در سطح كهگیلویه و بویراحمد، دو میلیون و 130 هزار ریال است كه تقریبا یك چهارم میانگین كشور به حساب می آید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج ؛ براساس اطلاعات منتشر شده مركز آمار ایران، متوسط قیمت خرید و فروش هر متر مربع واحد مسكونی معامله شده از طریق معاملات ملكی در سطح كشور هشت میلیون و 675 هزار ریال اعلام شده است.
بر اساس این اطلاعات استان كهگیلویه و بویراحمد از ارزانترین استان های كشور به حساب می آید، از این نظر در جایگاه دوم كشور قرار دارد و تنها میانگین قیمت واحدهای مسكونی استان بوشهر از این استان كمتر است.
این گزارش نشان می دهد استان بوشهر با یك میلیون و 937 هزار ریال ارزانترین خانه های كشور را دارد و پس از آن كهگیلویه و بویراحمد صاحب ارزانترین واحدهای مسكونی كشور است.
این اطلاعات نشان می دهد كه متوسط قیمت خرید و فروش واحدهای مسكونی در این استان نسبت به دوره گذشته 6.9 و نسبت به دوره مشابه سال قبل 14.8 درصد رشد داشته است.
از سوی دیگر كمترین قیمت خرید و فروش هر مترمربع زیربنای واحد مسكونی در معاملات انجام شده كهگیلویه و بویراحمد در این دوره 140 هزار ریال و بیشترین آن 9 میلیون و 938 هزار ریال بوده است.
كهگیلویه وبویراحمد با حدود 650 هزار نفر جمعیت جزو كوچكترین استانهای كشور است./س
برچسب ها: قیمت ، خانه ، آمار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.