سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میت رامنی درباره‌ی محل تولد اوباما تردید ایجاد کرد!

میت رامنی، نامزد انتخاباتی حزب جمهوری‌خواه، روز جمعه درباره‌ی گواهی تولد باراک اوباما بار دیگر واجد شرایط بودن وی را به عنوان یک شهروند متولد شده در آمریکا زیر سوال برد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، میت رامنی در برابر ۷,۰۰۰ نفر از طرفداران خود در ایالت میشیگان با خنده اعلام کرد: «هیچ کس تا حالا از من نپرسیده که گواهی تولدت را ببینم»؛ آنها می‌دانند که اینجا [میشیگان] جایی است که من به دنیا آمده و بزرگ شده‌ام،» رامنی ادامه داد. جمعیت حاضر با خنده به صحبت‌های رامنی واکنش نشان دادند.
 
به گزارش خبرگزاری رویترز، اظهارات رامنی، واکنش تندی در پی داشته است. ستاد انتخاباتی اوباما سخنان رامنی را رد کرده است و از شهروندان درخواست کرده درباره‌ی قابلیت تصمیم گیری وی دوباره فکر کنند. در هفته‌های اخیر رقابت بین دو نامزد انتخاباتی بسیار تنگ شده است و فضای انتخاباتی تا حدی منفی شده است. به گفته‌ی ستاد انتخاباتی رامنی، تلاش وی برای متمرکز کردن پیام کمپین بر روی کمبود شغل در آمریکا است.
 
برخی از گروه‌ها و اشخاص راست تندرو بر این باورند که چون پدر اوباما اهل کنیا بوده است، احتمال می‌رود که شخص اوباما هم در آمریکا متولد نشده باشد و در نتیجه وی واجد شرایط برای رئیس جمهور بودن نیست. باراک اوباما و کاخ سفید بارها اعلام کرده‌اند که وی متول هاوایی، یکی از ایالت‌های آمریکا می‌باشد، ولی محافظه کاران حزب جمهوری‌خواه راضی نشده‌اند و می‌گویند که وی در این ایالت متولد نشده است.
 
برای پایان دادن به این جنجال، اوباما نسخه‌های متعددی از گواهی تولد خود را منتشر کرده است که نشان می‌دهد وی در ایالت متحده دنیا آمده است. اما برخی از محافظه کاران اجازه نمی‌دهند که این مسئله از ذهن شهروندان خارج شود.
 
ستاد انتخاباتی اوباما به صحبت‌های اخیر رامنی واکنش تندی نشان داد و اعلام کرد: «تصمیم رامنی برای داخل کردن مستقیم خود در مناظره‌ی گواهی تولد باید برای هر رای دهنده‌ی‌ عاقل در سراسر کشور تردید ایجاد کند.»
منبع: ما هستیم
برچسب ها: رامنی ، اوباما ، محل ، تولد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.