سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد / معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی؛

صادرات صنایع دستی كشور به 1.5میلیارد دلار افزایش می یابد

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كشور گفت: میزان صادرات محصولات صنایع دستی كشور تا پایان سالجاری به 1.5 میلیارد دلار افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:  محمد حسن صالحی مرام در آیین افتتاح نمایشگاه سراسری صنایع دستی در شهركرد افزود: میزان صادرات محصولات صنایع دستی كشور از 500 میلیون دلار در سال گذشته بود كه این میزان در سه ماهه نخست سالجاری 300 درصد افزایش یافت.

وی با بیان اینكه بیش از دو میلیون صنعتگر و هنرمند صنایع دستی از تولید و فروش صنایع دستی امرار معاش می كنند، گفت: كاهش واسطه گری در این بخش، بازار فروش و درآمد فعالان این بخش را رونق می دهد.

صالحی مرام، راه اندازی بازارچه های فروش صنایع دستی را از راهكاری افزایش فروش آن و كاهش قیمت محصولات عنوان كرد و افزود: برپایی نمایشگاه های سراسری در داخل و خارج كشور نیز از دیگر راه های معرفی صنایع دستی است.

وی گفت: با كاهش قیمت صنایع دستی می توان این كالا را در سبد خرید همه اقشار قرار داد.

صالحی مرام گفت: بر اساس برنامه ریزی سند توسعه كشور، راه اندازی 12 بازارچه صنایع دستی تكلیف امسال بود كه با رایزنی های انجام شده و دستور رییس جمهور مبنی بر قرار گرفتن این امر در طرح های مهر ماندگار، 60 بازارچه جدید عرضه صنایع دستی تا پایان سالجاری در كشور راه اندازی می شود.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: با راه اندازی این بازچه های صنایع دستی می توان در زمینه كوتاه شدن دست واسطه ها گام برداشت و 50 تا 60 درصد كاهش قیمت صنایع دستی را در بازار های فروش داشت

صالحی مرام افزود: براساس صحبت ها و برنامه ریزی با واحدهای خودرو سازی از اواخر سالجاری از صنایع دستی به خصوص گپه،‌فرش و گلیم می توان در این صنعت استفاده كرد./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.