سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسي روابط ايران و مصر در سفر مرسي به تهران

نماينده دائم مصر در سازمان ملل اعلام كرد كه "محمد مرسي" در جریان سفر خود به تهران با مسئولان ايراني درباره روابط دو کشور و مسائل مختلف گفت و گو خواهد كرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ، "احمدين خليل" امروز يكشنبه در گفت و گو با شبكه العالم اظهار داشت: محمد مرسي در نخستين روز از اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد به تهران خواهد آمد، تا رياست اين جنبش را به برادر خود محمود احمدي نژاد رييس جمهور ايران واگذار كند تا ایران از امسال تا 2015 رياست اين جنبش را به عهده گيرد.

وی افزود: مصر به همراه يوگسلاوي و هند ، بنيان گذاران جنبش عدم تعهد در اوائل دهه شصت بودند، و در طول 60 سال گذشته براي خوداتكايي كشورهاي در حال توسعه و عدم وابستگي به بيگانگان ، نقش فعالي در چارچوب اين تشكل ايفا كرده است.

خلیل تأکید کرد: رياست مصر بر جنبش عدم تعهد از سال 2009 تا 2012 طول کشید .. مصر پيش از این نيز دو بار رياست اين جنبش را برعهده داشت.

نماينده دائم مصر در سازمان ملل اضافه كرد: مرسي در اين سفر گفت و گوهاي مهمي با مسئولان ايران در سطوح مختلف خواهد داشت و درباره همه موضوعات به ويژه روابط دو كشور بحث و تبادل نظر خواهد كرد.

وي در ادامه اضافه كرد : هدف اصلي مرسي از سفر به ايران ، كه نخستين سفر يك رييس جمهور مصري به ايران پس از پيروزي انقلاب اسلامي ايران و همچنين انقلاب مصر است ، واگذاري رياست جنبش عدم تعهد به ايران است.
برچسب ها: ایران ، مصر ، مرسی ، نم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.