سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد /

توسعه صنایع دستی راهكار حل مشكلات بیكاری در كشور است

‌معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كشور، توسعه و گسترش صنایع دستی را به عنوان یكی از راهكارها و محورهای توسعه و پیشرفت اقتصاد و راهكار حل مشكل بیكاری عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:  محمدحسن صالحی مرام گفت: تولید صنایع دستی در كشور، متكی به منابع داخلی است و حدود 90 درصد ارزش داده ها در این تولیدات نظیر نیروی مار، مواد اولیه مصرفی و ابزار آن، در داخل كشور قابل تهیه است.

وی با تشریح نقش صنایع دستی در افزایش درآمد سرانه، افزود: صنایع دستی در كشورها به دلیل داشتن مزایای سادگی تكنیك و تاثیر فوق العاده در افزایش اشتغال، بیش از هر فعالیت اقتصادی می تواند درآمد سرانه را افزایش دهد.

صالحی مرام با تاكید بر لزوم فرهنگ سازی برای قرار گرفتن صنایع دستی در سبد خانوار، گفت: توجه به رونق كار و فعالیت در بخش صنایع دستی می تواند استان های محروم را از محرومیت خارج كرده و زمینه توسه آن را فراهم كند.

‌وی با بیان مزیت های تولیدات صنایع دستی استان چهارمحال و بختیاری، خاطرنشان کرد: صنایع دستی این استان، یك مزیت ویژه محسوب می شود و باید بیش از پیش در حمایت از صنعتگران آن تلاش كرد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.