سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفیر ایران در هلند تاکيد کرد

مخالفت با تحريم‌هاي يک جانبه از جمله متون توافقي اجلاس عدم تعهد

سفیر ایران در هلند گفت: جنبش عدم تعهد همواره مخالفت خود را با تحريم‌ كشورها بويژه تحريم‌هاي يكجانبه اعلام كرده و قطعا در اين اجلاس هم مخالفت خود با تحريم‌هاي يكجانبه را در اسناد پاياني اجلاس خواهد آورد چرا كه این مسئله از جمله متون توافقي و موضوع مشترك اجلاس است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، کاظم غریب‌آبادی در حاشیه روز نخست اجلاس سران عدم تعهد، جمهوری اسلامی را کشوری بسیار مهم و تاثیر گذار در عرصه جهانی دانست و گفت: پيام جنبش عدم تعهد به کشورهای غربی این است که جمهوری اسلامی كشور بسيار مهمي در عرصه منطقه‌اي و بين‌المللي است.

 سفیر ایران در هلند ادامه داد: برخلاف ادعا برخی کشورهای استکباری که گمان می‌کنند ايران را منزوي كرده‌اند اما حضور غاطبه اعضا در این اجلاس نشان مي‌دهد كه جمهوري اسلامي منزوي نيست و در واقع منزوي كشورهايي هستند كه  سياست‌هاي ظالمانه و تبعيض آميزی را در عرصه جهانی اجرایی کرده‌اند.

وی تصریح کرد: هنگامي كه برنامه‌اي همچون جنبش عدم تعهد در سطح سران در كشوري همچون ايران برگزار مي‌شود و استقبال بسيار عظيم و گسترده‌اي هم از آن بعمل می‌آید، این مسئله خود حاکی از سیاست خارجی فعال جمهوری اسلامی در سطح جهانی دارد و اینکه ايران منزوي نيست بلكه ايده‌ها و سياست‌هاي  كشورهای استکباری منزوي شده است.

غریب‌آبادی با اشاره به متضرر شدن کشورهای غربی از تحریم ایران، افزود: اروپا يكي از شركاي تجاري ايران بود و هنگامی که كشوري مثل ايران را تحريم مي‌كنند مسلما جایگزینی برای کالاهای آنان وجود دارد اما برخي از شركت‌ها و كارخانه‌هاي اروپايي مثل فرانسه به دليل تحريم‌هاي ايران ورشكسته شده اند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در هلند درباره بحران اقتصاد اروپایی‌ها، اظهار داشت: بحران اقتصادي در اروپا جدي است و رشد نرخ تورم در 20 سال گذشته در كشورهاي اروپايي بي سابقه بوده است.

وی ادامه داد: اگر آخرين آمار برخي كشورهایی همچون هلند را با سال‌هاي گذشته مقايسه كنيم مي‌بينيم كه كاهش نرخ رشد اقتصادي در این کشورها بسیار زیاد بوده و  این موارد همگی حاکی از این است که اروپا در بحران اقتصادي به سر مي‌برد.

غریب‌آبادی تاکید کرد: شركت‌هاي بزرگ اروپایی اگر حمايت دولت را نداشته باشند ورشكسته مي‌شوند و در اين شرايط آنان خود را از بازار عظیم و مهم ايران محروم کرده‌اند و جمهوری اسلامی هم نمي‌خواهد خود را به اين كشورها وابسته كند.

وی درباره نقض حقوق بشر توسط کشورهای به اصطلاح مدعی رعایت حقوق بشر، گفت: تحريم‌ها خواه ناخواه بر مردم عادي جامعه تاثيراتی دارد و این با ادعای کشورهای غربی که خود را سردمدار حقوق بشر می‌دانند در تناقض است.

غریب‌آبادی در هلند ادامه داد: جنبش عدم تعهد همواره مخالفت خود را با تحريم‌ كشورها بويژه تحريم‌هاي يكجانبه اعلام كرده و قطعا در اين اجلاس هم مخالفت خود با تحريم‌هاي يكجانبه را در اسناد پاياني اجلاس خواهد آورد چرا كه این مسئله جزو متون توافقي و موضوع مشترك اجلاس است.

سفیر ایران در هلندخاطر نشان کرد:  120 عضو جنبش عدم تعهد همواره مخالفت خود را با تحريم‌هاي يكجانبه اعلام مي‌كنند و كشورهايي كه رو به ابزاري همچون تحريم‌ها مي‌آورند در اقليت هستند و تحريم‌ در دنیای امروز ابزار كارآمدي نيست.

انتهای پیام/
برچسب ها: اجلاس ، استکبار ، حقوق بشر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.