سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مديرعامل موسسه جهاد استقلال؛

طرح انتزاع راه گشايي براي توليد

طرح انتزاع با مستقل شدن عوامل توليد نه تنها راه گشاي مشكلات توليد كشور خواهد بود بلكه در اين بين توليدكننده و مصرف كننده نيز سود خواهند برد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، محمدرضا شافعي نيا در نشستي كه امروز به مناسبت هفته دولت برگزار شد،‌ گفت: در اكثر كشورهاي پيشرفته زنجير توليد و توزيع به هم متصل و تمام بخش ها از جمله صنايع تبديلي و تكميلي جزئي از توليد هستند اما در كشور ما به دليل متصل نبودن زنجيره توليد با مشكلاتي روبرو هستيم.

وي افزود: به دليل نبود برنامه هاي مشخص دراين بخش توليدكنندگان بدون برنامه ريزي اقدام به توليد محصول مي كنند و در اين بين فرآيند توليد و توزيع رعايت نمي شود.

مديرعامل جهاد استقلال در خصوص مشكلات اخير در خصوص قيمت مرغ افزود: هزينه هاي حمل و نقل و توليد باعث افزايش قيمت مرغ شده است كه با طرح انتزاع هماهنگي ها در خصوص توليد و توزيع باعث كاهش قيمت و مشكلات محصولات مي شود.

وي افزود: صنايع نيز در كنار توليد با تنظيم و هماهنگي و بازار رساني مناسب مي تواند ظرفيت خود را تامين كند.

وي اضافه كرد: اگر سياست ها مناسب و براساس برنامه ريزي صورت گيرد، توليد افزايش و قيمت تمام شده ي محصول كاهش مي يابد.

شافعي نيا تصريح كرد: به دليل عدم وجود زنجيره توليد، پراكنش صنايع تبديلي ما علمي نيستند و ايجاد صنعتي با هزينه كلان در محلي نامناسب هزينه تمام شده را افزايش مي دهد كه بايد با ايجاد صنايع تبديلي و فرآوري در محل مناسب باعث كاهش ضايعات افزايش و ارزش افزوده محصول شويم.

وي در خصوص طرح انتزاع اضافه كرد: طرح انتزاع طرح خوبي است و اگر براساس ساختار درست صورت گيرد راه گشاي توليد خواهد بود و اينكه اين طرح نياز به بحث هاي كارشناسي بدون هرگونه تعصب صنفي، اداري و تشريفاتي دارد.

مديرعامل موسسه جهاد استقلال در خصوص واگذاري صنعت فرش به وزارت جهاد كشاورزي افزود: فرش به عنوان كار مكمل خانواده ها در كنار فعاليت هاي كشاورزي است و تك اقتصادي نيست.

وي افزود: عدم هماهنگي در بخش هاي توليدي كشور در برخي از محصولات از جمله پنبه باعث كاهش توليد اين محصول شده است.

شافعي نيا افزود: 85 درصد نهاده ها براي مرغداري ها وارداتي است و بايد براي 6 ماه آينده ذخيره استراتژيكي داشته باشيم و كالاهاي مورد نياز را در انبارها نگه داري كنيم تا با مشكل كمبود نهاده روبرو نشويم.

وي خاطرنشان كرد:‌ ذرت داخل از تاريخ 6.15 برداشت آن شروع خواهد شد كه 2 ميليون و 300 هزار تن در كشور توليد ذرت داريم و براي توليد ذرت هيچگونه مشكلي نداريم، قيمت مصوب كنجاله 1050 تومان است اما شركت هاي تحت پوشش موسسه با قيمت 950 تومان در اختيار توليدكننده قرار مي دهند./عب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.