سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرانه مصرف دارو در ایران از کشورهای اروپایی کمتر است

آمارهای ارائه شده در خصوص سرانه بالای مصرف دارو در ایران اشتباه بوده و این آمار واقعاً بالا نیست.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ دکتر رسول دیناروند، رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران طی سخنرانی خود در مراسم بزرگداشت زکریای رازی و روز داروساز با اشاره به اینکه برخی افراد ناآگاه به جای مسئولان آمارهایی را در خصوص سرانه مصرف دارو به رسانه ها ارائه میدهند، گفت: سرانه مصرف دارو از لحاظ ریالی جزء پایین ترین سرانه های مصرف در دنیا است و بر طبق تحقیقات انجام شده مصرف همه گروه های دارویی غیر از آنتی بیوتیک در ایران کمتر از کشورهای اروپایی است.
 
وی ادامه داد: مصرف دارو در ایران واقعاً بالا نیست و نباید با ارائه آمارهای اشتباه مسئولان را نگران کرد.
 
دیناروند تصریح کرد: خدمات دارویی در دور افتاده ترین نقاط کشور نیز با شهرهایی مانند تهران یکسان است و در روستاهای زیر سه هزار نفری که پزشک وجود دارد، حتماً داروسازان هم حضور دارند.
 
وی با اشاره به ارائه اصلاحاتی برای رشته داروسازی در دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: گرایشی شدن رشته داروسازی به نفع مردم و صنعت داروسازی بوده و امیدواریم وزارت بهداشت با این اصلاحات موافقت کرده و آنها را برای اجرایی شدن ابلاغ کنند.
 
رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: سختگیریهایی که در خصوص ضوابط نظارتی داروها وجود دارد، الزامی است اما باید تسهیلات بیشتری برای تولید دارو ارائه گردد.
 
دیناروند یادآور شد: هم اکنون با توجه به فشارهای زیادی که روی ما وجود دارد در شرایطی نیستیم که سختگیرانه عمل کنیم و اولویت اول تولید دارو است تا مردم دچار مشکل نشوند./عط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.