سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

بهره برداری از 9 پروژه بندری خوزستان در هفته دولت

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان از افتتاح و بهره برداری 9 پروژه با اعتبار یک‌ هزار و 467 میلیارد ریال در سطح بنادر استان در هفته دولت خبر داد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛ابراهیم ایدنی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: اجرای پروژه های خرید و نصب تجهیزات مخابراتی بندر خرمشهر با هدف اعمال حاکمیت موثرتر بر رودخانه اروند و کمک رسانی در امر تجسس و نجات دریایی با صرف 15 میلیارد ریال اعتبار از جمله این پروژه ها است.
وی همچنین به افتتاح اسکله مسافربری در بندر آبادان با اعتبار 23 میلیارد ریال اشاره کرد و گفت: این اسکله با هدف رونق و توسعه مسافرتهای دریایی در رودخانه اروند افتتاح می شود.

ایدنی افتتاح بندر شادگان را از دیگر پروژه های اداره کل بنادر و دریانوردی اعلام کرد و افزود: بندر تجاری شادگان از مصوبات سفر دولت است که در سال 89 کلنگ زنی شد و با صرف بیش از 110 میلیارد ریال اعتبار در حال حاضر آماده بهره برداری است.

وی تصریح کرد: از دیگر پروژه‌های آماده بهره ‌برداری در این شهرستان می ‌توان به اجرای جاده‌ های دسترسی به بندر شادگان با 14 کیلومتر اشاره کرد که برای اجرای این پروژه بیش از 140 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان همچنین از آماده بودن یک هزار و 120میلیارد ریال پروژه در بنادر خبر داد و گفت: 67 میلیارد ریال از این پروژه ها توسط بنادر و 500 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه این پروژه ها عمدتا تاسیسات زیربنایی برای اراضی پشتیبانی هستند، افزود: سه پروژه عمده بخش خصوصی که شامل ساخت انبارها، مخازن و نگهداری روغن است نیز آماده بهره برداری هستند که 500 نفر اشتغالزایی دارند.

ایدنی هدف از اجرای این پروژه ها را واردات روغن نباتی و امکان ذخیره آن عنوان کرد و گفت: در حال حاضر حدود 60 درصد واردات روغن نباتی کشور از طریق بندر امام صورت می گیرد که با بهره برداری از انبارهای در دست ساخت تا دهه فجر امسال این رقم به 80 درصد خواهد رسید./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.