سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتهامات جدید علیه قهرمان دوپینگی دوچرخه سواری

قهرمان دوپینگی دوچرخه سواری پس از متهم شدن به استفاده از مواد نیروزا حالا با اتهامات جدیدی روبرو شده است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران وبه نقل از خبرگزاری دیلی تلگراف، لاسن آرمسترانگ یکی از پرافتخارترین دوچرخه سواران جهان که تا بحال 7مرتبه عنوان قهرمانی تور دوفرانس را از آن خود کرده بود اخیرا به اتهام استفاده از مواد نیروزا تمامی عناوین و مدال ها خود را از دست داد و برای همیشه از حضور این رقابت ها محروم شد.

اما دوپینگ تنها اتهام او نیست. یکی از مقامات بلندپایه کمیته مبارزه با دوپینگ کشور فرانسه اعلام کرد آرمسترانگ 20دقیقه قبل از انجام هر تست دوپینگ، از احتمال انجام این آزمایش بررویش مطلع می شده و فرصت پیدا می کرد تا در  آن دست ببرد و نتیجه را تغییر دهد.

جواب آزمایش های دوپینگ آرمسترانگ تا به حال در هیچ مرتبه ای مثبت اعلام نشده است اما کمیته مبارزه با دوپینگ آمریکا با استناد به شواهد موجود و شاهدان عینی اورا به این امر متهم کرده است.

آنها می گویند تا به حال چندین نفر وی را در حال دوپینگ کردن مشاهده کرده اند.

ریو در مصاحبه ای با یک روزنامه فرانسوی گفت: آزمایش کنندگان هیچ وقت نتوانستند دست اورا رو کنند چرا که وی 20دقیقه قبل از احتمال انجام آزمایش مطلع می شد و همه می دانند که رد 20دقیقه دستکاری های زیادی می توان برای عوض شدن نتیجه انجام داد. اوهربار 20دقیقه قبل مطلع می شد و همین موضوع علت اصلی منفی اعلام شدن جواب های آزمایشات اوست./مح

برچسب ها: اتهام ، قهرمان ، دوپینگ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.