سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با حضور دكتر لاريجاني؛

سند جامع اخلاق داروسازی کشور رونمایی شد

صبح امروز از سند جامع اخلاق داروسازی کشور با حضور وزیر بهداشت رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ دکتر باقر لاریجانی، صبح امروز 5 شهریور ماه در مراسم بزرگداشت زکریای رازی و روز داروساز که در سالن مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، اظهار داشت:زکریای رازی جزء سردسته پزشکانی بوده که به صورت عملی وارد خدمت شده و پژوهش و درمان را با هم آمیخته است.

وی با بیان اینکه می توان رازی را پایه گذار علم شیمی نوین نامید، افزود: این دانشمند 270 رساله و کتاب در حوزه پزشکی و داروسازی داشته و تشریح حیواناتی مانند میمون نیز از زمان وی آغاز شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: امیدواریم دانشکده طب سنتی و داروسازی ما بتوانند بیشتر در جهت معرفی و شناسایی این مفاخر ارزشمند ایران گام بردارند.

لاریجانی از تدوین سند جامع اخلاق داروسازی کشور خبر داد و گفت: امروز مجموعه اسناد و کدهای اخلاقی در زمینه داروسازی با همت سازمان غذا و دارو و دانشگاه علوم پزشکی تهران گردآوری شده و در اختیار داروسازان قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: کدهای حرفه ای داروسازان به عنوان شخصیت های حقیقی و حقوقی، منشور اخلاقی شرکت های تولید کننده، وارد کننده و پخش دارو و سازمان غذا و دارو از بخش های مختلف این سند است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: در سند جامع اخلاق داروسازی کشور به اصول چهارگانه اخلاق پزشکی شامل احترام به کرامت ذاتی انسان، عدالت، سودرسانی و ضرر نرساندن توجه ویژه ای شده است.

لاریجانی در خصوص ملاحظات خاص سند جامع اخلاق داروسازی کشور گفت: لحاظ امتزاج در صنعت و حرفه داروسازی، اخلاق داروسازی به عنوان مزیت استراتژیک، تأکید بر نقش اخلاقی غیر داروسازانی که در حوزه داروسازی سهیم و دخیل هستند و نیز تأکید بر تمایز بنیادین دارو با سایر کالاهای مصرفی از موضوعات خاصی است که در سند به آن پرداخته شده است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون 97 درصد از اقلام داروهای مصرفی در داخل کشور تولید می شود و شایسته است که به ارتقای کیفی خدمات دارویی هم توجه بیشتری صورت گیرد./ع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.