سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

الاهرام:

اجلاس تهران "خواب و خوراک" را از تل آويو گرفت

الاهرام نوشت برگزاري اجلاس سران کشورهاي عضو جنبش غيرمتعهدها در تهران، آرامش را از محافل صهيونيستي گرفته است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ، اين روزنامه مصري در پايگاه اينترنتي امروز خود در گزارشي به قلم "عادل شهبون" نوشت: از زمان شروع مقدمه چيني ها براي برگزاري اجلاس کشورهاي عضو جنبش غيرمتعهدها در تهران، اسرائيل لحظه اي آرام نگرفت و تمام تلاش خود  را کرد تا نگذارد بيشترين تعداد از رهبران و نمايندگان کشورها در آن شرکت کنند.

اين تلاش ها به ويژه پس از اظهارات روز يکشنبه گذشته احمدي نژاد رئيس جمهور ايران و آيت الله علي خامنه اي رهبر عالي جمهوري اسلامي ايران صورت گرفت که بار ديگر اسرائيل را غده اي سرطاني و بزرگترين مشکل فعلي پيش روي جهان اسلام دانستند.

در همين راستا، بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي از بان کي مون دبيرکل سازمان ملل خواست براي شرکت در اين اجلاس به ايران سفر نکند و اين سفر را اشتباهي بزرگ توصيف کرد.

نتانياهو خطاب به بان کي مون گفت "سفر تو به ايران مشروعيت خواهد بخشيد".

محافل تصميم گيرنده در تل آويو به ويژه پس از تصميم مصر به شرکت در اين اجلاس، به آن اهميت زيادي مي دهند.

روزنامه هاي صهيونيستي نوشتند اين تصميم محمد مرسي رئيس جمهور مصر سران اسرائيل را خشمگين کرده است. رسانه هاي اسرائيل به ويژه با توجه به تهديدات ايران خطاب به اسرائيل و کشورهاي منطقه از حضور مصر در اين اجلاس انتقاد کردند و پرسيدند در صورت حمله اسرائيل به ايران، موضع مصر چه خواهد بود؟ آيا ساکت خواهد ماند يا اين موضوع بر آينده روابط دو کشور تاثير خواهد گذاشت؟ رسانه هاي مذکور اعلام کردند سفر مرسي به تهران پرسش هاي فراواني را در مورد آينده وضعيت منطقه و آينده روابط تل آويو با قاهره به ذهن متبادر مي کند؛ به ويژه اين که مصر در دوره محمد مرسي شاهد تحولات چشمگيري در روابط خارجي اش با کشورهاي جهان خواهد بود. از سوي ديگر علي لاريجاني از محمد مرسي به دليل عزمش براي حضور در اين اجلاس تقدير کرد و گفت در دوره حسني مبارک روابط ميان دو کشور قطع بود اما با حضور مرسي در ايران روابط دوجانبه نزديک تر خواهد شد و اين به نفع دو کشور خواهد بود. شايان ذکر است ايران و مصر از زمان انقلاب ايران در سال هزار و نهصد و هفتاد و نه با يکديگر روابط ديپلماتيک ندارند.

اسرائيل جنگ ديپلماتيک فشرده اي را در کشورهاي جهان برضد ايران آغاز کرد تا بتواند نتايج اجلاس سران کشورهاي عضو جنبش غيرمتعهدها را که در تهران برگزار خواهد شد، تحت تاثير قرار دهد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.