سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/ نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی؛

اجلاس غیرمتعهدها قدرت بازدارندگی تحریم‌های تحمیلی را دارد

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم گفت: اجلاس غیرمتعهدها با تدبیر عالمانه می‌تواند قدرت بازدارندگی تحریم‌های تحمیلی را علیه جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عضو نشان دهد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ منصور حقیقت‌پور افزود: اجلاس عدم تعهد در جمهوری اسلامی ایران عالی‌ترین ظرفیت و شرایط زمانی و مکانی است تا در شرایطی که امریکا و کشورهای اروپایی و رژیم صهیونیستی سعی می‌کنند جمهوری اسلامی ایران را در دنیا منزوی کنند تدبیری بیندیشیم تا نشانه‌گذاری آنها نتیجه معکوس داشته باشد.

وی گفت: محور قرار گرفتن ایران اسلامی با حضور رهبران و رؤسای جمهور 120 کشور و حتی حضور کارشناسان و وزرای امور خارجه در این اجلاس نشان دهنده این موضوع است که حرکت‌های خبیث رژیم‌های استکباری بی‌نتیجه است و کشور ما می‌تواند محور و کانون تحولات جهان اسلام باشد.

عضو فراکسیون رهروان ولایت افزود: در سطح بین‌المللی در سه سال آینده با واگذاری مسئولیت جنبش عدم تعهد به ایران فرصتی استثنایی پیش می‌آید تا بتوانیم اهداف نظام اسلامی و جامعه بشری را در مقابل هجمه‌های نافرجام رژیم‌های کفر و استبداد با بهترین الگو عرضه کنیم.

وی حضور و مشارکت 120 کشور در این اجلاس را یک ظرفیت بی‌نظیر توصیف کرد و گفت: ما علاوه بر تغییر ساختار باید یک شرایط ویژه‌ای را نیز در رفتار سازمانی جنبش به وجود آوردیم تا با تحرک بیشتر در سطح جهانی و بین‌المللی جنبش عدم تعهد بتواند در مسائل جاری جهان تاثیر‌گذار بوده و رقابت مدبرانه‌ای را انجام دهد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم فرصت سه ساله رهبری این جنبش را فرصتی ذی‌قیمت برای جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد و افزود: مطلع تمام محورها و حرکت‌های جنبش عدم تعهد و ادبیات سیاسی مطرح شده در این حوزه برنامه‌ریزی و حرکت منسجم همراه با تقویت بنیان‌های کارساز است که انتظار می‌رود از فرصت پیش آمده در تقویت این حوزه استفاده شود./س 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.