سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/آیت‌الله مکارم شیرازی؛

تجلیل از بزرگان از برکات نظام اسلامی است

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: از برکات تشکیل نظام اسلامی ،گرامیداشت شخصیت‌های دینی،‌ علمی، روحانی، ادبی وتاریخی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از قم ، وی امروز در دیدار اعضای دبیرخانه همایش ملی دکتر سید جعفر شهیدی اظهارداشت: نخستین اثر چنین مراسمی، قدردانی از شخصیت‌های علمی و دینی است که نقش زیادی در زنده نگه داشتن دین و ارزش های جامعه دارند.
آیت‌الله مکارم شیرازی تشویق نسل جوان به پرداختن به عرصه‌های علمی را از دیگر آثار بزرگداشت مقام علمی علما و اندیشمندان معرفی و افزود: اگر نسل جوان ببیند که جامعه طرفدار علم و دانش است،‌به سوی علم و دانش می‌رود و از سوی دیگر اگر ببیند جامعه بیشتر ورزشکاران یا هنرمندان را مطرح می‌کند، جوانان نیز متمایل به آن سو می‌شوند.
وی با بیان اینکه تجربه نشان داده است که با گرامیداشت یاد و خاطره اندیشمندان، آثار آنها نیز احیا می‌شود اظهار داشت :‌ممکن است همایش با یک یا چند روز اتمام یابد، ولی آثار علمی آنها سال‌ها و قرن‌ها زنده خواهد ماند.
آیت‌الله مکارم شیرازی درباره شخصیت دکتر شهیدی گفت: دکتر شهیدی را از زمانی که در مدرسه علمیه فیضیه به عنوان طلبه حضور داشت، می‌شناختم؛ وی قبل از این که استاد دانشگاه شود، طلبه حوزه بود که گاهی نقد‌هایی می‌کرد، مورد بحث و گفت‌وگوی طلاب قرار می‌گرفت.
ایشان در ادامه به ویژگی‌های اخلاقی دکتر شهیدی اشاره و تصریح کرد: دکتر شهیدی مردی متواضع و با محبت بود؛ در عین این که مسائل را خوب نقادی می‌کرد ./س
برچسب ها: قم ، مکارم ، همایش ، دکتر شهیدی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.