سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد /

آغاز سرشماری تابستانه از وحوش و پستانداران در مناطق حفاظت شده و پارک های ملی استان چهارمحال و بختیاری

سرشماري تابستانه از وحوش و پستانداران در همه مناطق حفاظت شده ، پارک هاي ملي و مناطق شکار ممنوع استان چهارمحال و بختياري از امروز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:  مدير کل حفاظت محيط زيست استان چهارمحال و بختياري گفت : اين طرح با هدف برآورد جمعيت پستانداران استان ، کسب اطلاع از تغييرات جمعيتي حيوانات نسبت به سال هاي گذشته ، بررسي عوامل تهديد و نقاط قوت مناطق مستعد براي ارتقاي سطح حفاظتي و شناسايي زيستگاه هاي مناسب براي احياي جمعيت گونه هاي متنوع وحوش اجرا می شود.

سعيد يوسف پوربا بیان اینکه، در اين سرشماري جمعيت گونه هاي شاخص استان از جمله پلنگ ،کل، بز، قوچ و ميش و خرس قهوه اي و پرندگان شکاري و آ بزي بررسي و سرشماري مي شوند افزود: اين سرشماري تا اوايل مهرماه ادامه دارد.

وي گفت: آهو ، کل و بز ، قوچ ، ميش ، ، گوزن ، پلنگ و خرس قهوه اي ازجمله وحوش و پستانداران زيستگاه هاي استان چهارمحال و بختياري هستند.

استان چهارمحال و بختياري به علت اقليم متنوع يکي از قطب هاي تنوع زيستي در کشور است که 295 گونه جانوري کشور را در خود جاي داده است.

هم اکنون نه و چهار دهم درصد از کل مساحت استان چهارمحال و بختياري جزو مناطق حفاظت شده ، پارک ملي ، مناطق شکار ممنوع است .

پارک ملي تنگ صياد ، مناطق حفاظت شده هلن ، سبزکوه ، شيدا و قيصري زيستگاه وحوش و پستانداران استان چهارمحال و بختياري است./ب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.