سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جهانبخش سلطاني:

جشنواره باعث ماندگاری سینمای دفاع مقدس می شود

جشنواره باعث ماندگاری سینمای دفاع مقدس می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، جهانبخش سلطاني بازيگر سينما و تلويزيون معتقد است بسياري از تهيه‌كنندگان و كارگردانان به دليل كمبود امكانات و بودجه به سراغ ساخت فيلم‌هاي دفاع مقدس نمي‌روند.
وی که به انگیزه برگزاری دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت و دفاع مقدس گفتگو می کرد با بیان این مطلب به تبیین تاثير برپايي جشنواره فیلم مقاومت در رشد بهتر و ارتقای سينماي دفاع مقدس پرداخت و افزود: جشنواره فیلم دفاع مقدس با توجه به شرایط این ژانر سینمایی به لحاظ كيفيتي و تكنيكي مي‌تواند باعث ماندگاري اين آثار و ديده شدن آن ها توسط مخاطبان شود.

به گفته وی، براي انتقال فرهنگ دفاع مقدس تلويزيون در مقايسه با سينما به علت طيف وسيع بينندگان، تاثيرگذاري فراوان و ارتباط نزديكي كه با مخاطبان خود دارد،واجد پتانسیل بهتري است، اما سينما به دليل جهان بيني خود در فرهيختگان به خصوص اهل قلم تاثير بيشتري دارد.
سلطاني، خاطرنشان كرد بايد با الگوبرداري از واقعيت‌ها و استفاده از پارامتر‌هاي فني مانند موسيقي، صدا و ... به نمايش رشادت‌هاي زنان كه همه پاي رزمندگان به دفاع پرداخته‌اند توجه شود، اما متاسفانه نقش زن در سينماي دفاع مقدس ناديده گرفته شده است.
وي ادامه داد: در صورت ارائه بودجه كافي، پشتيباني و پيش توليد قوي و فيلم‌نامه مناسب مي‌توان در انتقال فرهنگ دفاع مقدس و جذابيت هر چه بيشتر اين ژانر گام برداشت.
اين بازیگر سینما و تلویزیون بر این باور است که مديران در صورت به نمايش گذاشتن اين آثار در معرض ديد عموم، انعكاس واقعيت ها و گرامي داشتن مجاهدت‌ها و رشادت هاي رزمندگان قادر به عملكرد بهتري خواهند بود.
سلطاني با بیان اینکه در سينماي جنگ مسائل و موضوعات اصلي زندگي واقعي مطرح نيست و در اصل بيشتر به دنبال قهرمان سازي‌هاي كاذب و استفاده از تخيلات فقط براي سرگرم كردن عوام است در حالي كه در سينماي دفاع مقدس مسائلي همچون: دين، ايمان و از خود گذشتگي مطرح مي‌شود كه كار را براي سازندگان بسيار سخت مي‌كند و البته در اين سال ها كارهاي فاخر بسياري ساخته شده،‌ اما اين آثار نيز توانايي به تصوير كشيدن اين موضوعات را ندارند.

شایان ذکر است دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت، توسط انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و با مشارکت و همیاری"سازمان سینمایی کشور و استانداری کرمان"با رویکرد "مقاومت، بصیرت و شکوفایی و به منظور" تبیین فرهنگ مقاومت و پاسداشت حماسه های انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس" و "نگاه به حضور سازنده ایثارگران در مقابل دشمنان"، "تحریم اقتصادی"، "دستاوردهای علمی و افتخارات جهانی"، "مقاومت و بیداری اسلامی"، "مقابله با استکبار جهانی"، "تروریسم" و"صهیونیسم بین الملل" در قالب بخش های مختلف سینمایی، کوتاه، مستند، ویدیویی، فیلمنامه نویسی و چشم انداز سینمای مقاومت ایران و نشست های تخصصی و بزرگداشت سینماگران عرصه انقلاب و دفاع مقدس و برنامه های جانبی دیگر همزمان با هفته دفاع مقدس به مرکزیت استان کرمان در استان های مختلف و هشت کشور جهان برگزار می شود./ي2
برچسب ها: سلطانی ، سینما ، دفاع مقدس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.