سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

آذربایجان غربی رتبه سوم تنوع مواد معدنی كشور را داراست

معاون امور معادن و اكتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: این استان از لحاظ تنوع مواد معدنی رتبه سوم كشوری را به خود اختصاص داده است.

اكبر طاهری در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه افزود: از 68 نوع ماده معدنی شناسایی شده در كشور 49 نوع آن در این استان موجود است كه 19 نوع آن در مرحله اكتشاف و 30 نوع آن در مرحله بهره برداری می باشد.

وی آذربایجان غربی را كلكسیونی از سنگ های تزئینی خواند و یادآور شد: این استان با داشتن 80 نوع سنگ تزئینی یكی از مناطق كم نظیر و پر وسعت كشور از نظر انواع معادن سنگ است.

طاهری اضافه كرد: سینیت های سبز پیرانشهر و مهاباد، گابروهای مشكی قره باغ و گرانیت ها، تراورتن ها و مرمرهای استان كه در رنگ های مختلف وجود دارد از جمله سنگ های تزئینی این استان به شمار می روند.

وی به معادن آذربایجان غربی و ظرفیت های موجود نیز اشاره كرد و گفت: این استان دارای 386 معدن دارای پروانه بهره برداری و 256 معدن دارای پروانه اكتشاف معدنی است كه بیش از 80 درصد مواد معدنی استخراجی به صورت خام از استان خارج می شود.

معاون امور معادن و اكتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی اظهار كرد: با وجود معادن متعدد، استان از توسعه واحدهای فراوری بی بهره بوده و به دلیل صدور مواد معدنی استخراجی از معادن برای فراوری به سایر شهرستانها، مقدار زیادی از ارزش افزوده آنها از بین می رود.

طاهری گفت: در این راستا و با هدف جلب توجه سرمایه گذاران به این مقوله مهم همایشی تحت عنوان همایش كاربردی معدن و صنایع معدنی پانزدهم شهریور ماه جاری با حضور معدنكاران و مسئولان استانی و كشوری در ارومیه برگزار می شود./ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.